????زنده| نامه سرگشاده روشنفکران و هنرمندان ایران و جهان به موگرینی برای پایبندی به برجام

 

نامه سرگشاده روشنفکران و هنرمندان ایران و جهان به موگرینی برای پایبندی به برجام

در طی  روزهای گذشته کمپینی با مطلع یک نامه سرگشاده از سوی جمعی از روشنفکران و هنرمندان جهان و ایران خطاب به فدریکا موگرینی به راه افتاد. نویسندگان نامه  با اشاره به خروج آمریکا از برجام  خواهان ایستادگی سایر طرف‌های معاهده در این تعهد بین‌المللی شدند.

در بخشی از نامه آمده است: در زمانه‌ای که جهان با بی‌ثباتی و شکنندگی فزاینده «عصر افراط ها» روبه روست، نباید یکی از دستاوردهای بزرگ دیپلماتیک قرن بیست و یکم با بی‌توجهی به هدر رود. بنا بر تخمین شما، دستیابی به این توافق دوازده سال به طول انجامید. چنانچه اروپا با همکاری شرکای روس و چینی خود نتواند برجام را نجات دهد، امکان بی‌ثباتی بیشتر در منطقه و حتی جنگ بشدت افزایش خواهد یافت.

از جمله امضا کنندگان این نامه نوام چامسکی، دیوید هاروی، جودیت باتلر، اسلاوی ژیژک و چارلز تیلور، همایون کاتوزیان، داریوش آشوری، عبدالکریم سروش، حمید دباشی، حمید نفیسی، احمد و محمود صدری، شیرین نشاط، کیومرث پوراحمد، مانی حقیقی، ترانه علیدوستی هستند.

http://openlettertomogherini.world/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B4%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%85%D9%88%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C/

 


اولین واکنش‌ مقام‌های ایرانی به سخنان وزیرخارجه امریکا

https://twitter.com/sobhe_no/status/998569520884314112


شروط دوازده گانه آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با ایران

وزیر خارجه آمریکا، مایک پامپئو که قرار بود امروز در بنیاد هریتج از «استراتژی جامع» این کشور درباره ایران رونمایی کند به بیان شرایط این کشور برای از سر گیری مذاکره با ایران پرداخت و گفت:

ما می‌خواهیم مذاکره جدیدی را با ایران شروع کنیم مذاکره‌ای که منافع آمریکا تامین شود. اگر ایران رفتار خود را تغییر دهد آماده هستیم برنامه های جدیدی را در برابر ایران در پیش بگیریم .

Risultati immagini per ‫وزیر خارجه آمریکا، مایک پامپئو‬‎

ایران باید تولید موشک‌های قابل حمل کلاهک اتمی را متوقف کند.

ایران باید تاسیسات آب سنگین خود را متوقف کند.

ایران باید جلوی توسعه موشک بالستیک را بگیرد.

ایران باید شهروندان آمریکایی را آزاد کند.

ایران باید حمایت از حوثی‌ها حزب الله لبنان حماس و جهاد اسلامی و گروه های مسلح شیعه در منطقه را متوقف کند.

ایران باید حمایت از القاعده و حملات سایبری را متوقف کند.

ایران باید نیروهایش را از سوریه خارج کند.

ایران باید از تهدید اسراییل دست بردارد.

ایران باید از حمایت شبه نظامیان در عراق دست بردارد.

وی در نهایت تاکید کرد که « به محض انجام این اقدامات، از اقتصاد ایران حمایت خواهیم کرد. ما خواهان دست یابی به توافقی بهتر از برجام با ایران هستیم. از هر کشوری که در مقابل ایران بایستد استقبال می‌کنیم. به محض انجام آنچه که از تهران خواسته شده تحریم ها علیه ایران فورا برداشته می‌شود.


وزیر خارجه آمریکا:  شدیدترین تحریم های تاریخ را علیه ایران اعمال می کنیم

وزیر خارجه آمریکا مایک پامپئو که قرار بود امروز از «استراتژی جامع» این کشور درباره ایران رونمایی کند دقایقی پیش سخنان خود را آغاز کرد، او گفت: برجام نتوانست امنیت مردم امریکا را تامین کند اما دیگر رهبران ایران نمی توانند ثروت داشته باشند، دیگر نمی توانیم تحمل کنیم موشکی بر بلندای جولان بیفتد.

او تاکید کرد: برجام فقط سرنوشت حتمی رژیم ایران یعنی کسب بمب اتمی را به تاخیر می اندازد و  ایران پول‌های به دست آمده از برجام  را نه برای کشورش بلکه برای جنگ افروزی استفاده کرد و قاسم سلیمانی از این پول‌های کثیف برای خون‌ریزی استفاده کرد. رژیم ایران میلیاردها دلار را برای تسلیح گروه‌های خود در منطقه هزینه می‌کند اما ملت ایران از کمترین حقوق خود محروم‌اند

وزیر خارجه امریکا در ادامه افزود: ایران شماری از شهروندان امریکایی را به گروگان گرفته و ایران برخی افراد را در اروپا ترور و حذف کرده است. ایران به حوثی‌ها سلاح داد و در حملات موشکی به ریاض مشارکت داشت. برجام باعث جلوگیری از طمع ورزی منطقه ای ایران نشد.

پمپئو تاکید کرد: ما فشار بی سابقه مالی را بر ایران وارد می کنیم و تحریم های جدید وضع می شود. فشارهای بی سابقه مالی علیه ایران و بانک مرکزی و بانک ها و مراکز مالی ایران اعمال می‌کنیم و با اقدامات خبیثانه ایران و وکلایش در منطقه مقابله می کنیم.

 


 

https://twitter.com/IranNewspaper/status/998547892972466176


نازنین زاغری مجددا به دادگاه می‌رود

نازنین زاغری زندانی ایرانی_بریتانیایی برای نخستین‌بار  در طی دوران بازداشت و محکومیت خود اجازه تماس با سفارت بریتانیا را دریافت کرد. او در این تماس از سفیر خواست تا برای ملاقات با او تلاش کند.Risultati immagini per ‫نازنین زاغری‬‎

زاغری همچنین از سفیر خواست تا در نامه‌ای رسمی نسبت به پرونده جدید این زندانی اعتراض کند و از قاضی و سفیر درخواست کرد تا با مرخصی وی برای تولد دخترش در ماه آینده موافقت کنند.

زاغری در حال حاضر دوره حبس پنج ساله خو را با اتهام  جاسوسی طی می‌کند.


دفتر رهبر جمهوری اسلامی: به پرونده محیط زیستی‌ها ورود نمی‌کنیم

بعد از گذشت نزدیک به ۴ ماره از باداشت فعالان  محیط زیست در ایران دفتر آیت‌الله خامنه ای در پاسخ به پیگیری خانواده های  این افراد گفت که این پرونده سنگین است و چون پرونده ویژه اطلاعاتی قوه قضاییه است رهبری ورود نمی‌کند . منبع این خبر توئیتی است که برادر یکی از بازداشت شدگان به نام امیرحسین خالقی منتشر کرده است.

https://twitter.com/mirhessam/status/998470560148611072

 


در دهه منتهی به سال ۹۵میزان زنان سرپرست خانوار ۸۶ درصد‌‌ رشد کرد

https://twitter.com/Banafshehjamali/status/998488897519804417


شکایت رییس بانک مرکزی از برخی نمایندگان مجلس

نماینده سبزوار در مجلس از شکایت رئیس کل بانک مرکزی از جمعی از نمایندگان مجلس خبر داد.

Risultati immagini per ‫ولی‌اللّه سیف‬‎

اخیراً رئیس‌کل بانک مرکزی برای ادای توضیحاتی درباره نوسانات نرخ ارز به مجلس آمده بود و برخی از نمایندگان مانع ارائه توضیحات وی شده بودند.

ولی‌اللّه سیف در شکایت خود از نمایندگان اعلام داشته که آنها ( این نمایندگان) قصد داشتند وی را مورد ضرب و شتم قرار دهند./تسنیم


https://twitter.com/sedighepakzamir/status/998236216981114880


وزارت خارجه ایران: تا وقتی دولت سوریه بخواهد در آنجا می‌مانیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت:حضور ایران در سوریه بنا به دعوت دولت سوریه انجام شده و هدف مبارزه با تروریسم بوده و تا زمانی که نیاز باشد و دولت سوریه بخواهد ایران به کمک‌ها ادامه خواهیم داد.

این گفته ها احتمالا در واکنش به اظهارت روزهای اخیر دولت روسیه درباره ضرورت خروج همه نیروهای خارجی از روسیه است. ایران نزدیک به ۷ سال است که در جنگ داخلی سوریه حضور مستشاری و نظامی دارد.


مایک پامپئو از «استراتژی جامع» درباره ایران پرده‌برداری می‌کند

امروز، دوشنبه قرار است مایک پامپئو از «استراتژی جامع» درباره ایران رونمایی کند.

در سخنرانی‌ای که در بنیاد هریتج واشنگتن انجام می‌شود، پومپئو نشان می‌دهد چگونه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها می‌توانند با توانایی‌های هسته‌ای و نظامی ایران مقابله کنند.

برایان هوک، از مشاوران پامپئو، گفته است: «ترامپ خارج‌شدن از توافق هسته‌ای را به چشم فرصت نگاه می‌کند، نه ایجاد شکافی خودخواسته، آنطور که رهبران دیگر کشورها می‌گویند. هدف این است که دستورکار جدید و مؤثری برای مقابله با تهدیدهای ایران ارائه شود.» هوک اطمینان داد که تلاش می‌کنند به «توافقی به‌مراتب بهتر از آنچه سال ۲۰۱۵ انجام شد» برسند.

روز جمعه، «نیویورک‌تایمز» از طرحی برای به‌راه‌انداختن مذاکراتی دیگر، با حضور کشورهایی چون ژاپن و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پرده برداشت.

 


نوزاد فروشی در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از انهدام یک باند خرید و قروش نوزاد در مشهد خبر داد. اعضای این باند دو نوزاد دختر ۱۵ روزه را به دو خانواده یزدی و اصفهانی فروختند.Risultati immagini per ‫نوزاد فروشی در مشهد‬‎

والدین این نوزادان مشهدی پس از تولد فرزندانشان، آنان را به خانمی معروف به «خانم دکتر» واگذار کرده و این شخص یکی از نوزادان را به زوجی اصفهانی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و نوزاد دیگر را به زوج یزدی به قیمت ۲۸ میلیون تومان فروخته است.

ماموران انتظامی پس از شناسایی متهم اصلی پرونده این شخص را به همراه ۲۶ نفر دیگر که در پرونده دخیل بودند دستگیر کردند. ۲ نفر از اعضای این باند کارکنان ثبت احوال بودند که یکی از آنها بازنشسته شده و تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه دارد./فارس


معاون وزیر آموزش و پرورش: قیچی کردن موی دانش‌آموزان حرکتی ضد تربیتی است


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »