????زنده| مطهری: رهنورد قبول نمی‌کند تنها از حصر خارج شود

 




 ۱۶ زن «عضو داعش» در ایران محاکمه شدند

دادستان تهران از صدور حکم زندان برای ۱۶ زن «عضو داعش» خبر داد که به گفته او، در سوریه «برای اقدامات تروریستی آموزش دیده» و به ایران بازگشته بودند.Risultati immagini per ‫زن «عضو داعش»‬‎

این در حالی است که وی پیش از این درباره این زنان گفته بود که آنان همراه با شوهران خود به سوریه رفته بودند و «پس از عقب راندن» این گروه از خاک سوریه «به‌ناچار به ایران بازگشته‌اند».

عباس جعفری دولت‌آبادی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت اعلام کرد که ۱۶ «زن داعشی» به زندان، بازگرداندن بیش از «۳۰۰ میلیون تومان پول دریافتی از داعش به عنوان دستمزد» و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده‌اند.

دولت‌آبادی به میزان حکم صادر شده برای هر یک از این زنان اشاره‌ای نکرده و جزئیات بیشتری درباره سن و زمان بازداشت آنان نداده است.


سوال از وزیر ورزش درباره ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه


وزیر کشاورزی شهردار نمی‎شود

محمود حجتی در نامه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران انصراف قطعی خود را از نامزدی شهرداری تهران اعلام کرد. او در این نامه نوشته است که «مقامات عالی رتبه نظام» از او خواسته‌اند در مسئولیت فعلی خود بماند.

روز گذشته محمد ابراهیم انصاری لاری هم از نامزدی برای شهرداری تهران انصراف داده بود.  و در حال حاضر ۵ نامزد برای به دست آوردن این پست  با هم در رقابتند.


مطهری: رهنورد قبول نمی‌کند تنها از حصر خارج شود

علی‌مطهری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تلویحا تایید کرده که به زهرارهنورد گفته شده که می‌تواند از خانه خارج شود. او گفته خبرهایی در این باره شنیده ولی رهنورد قبول نمی‌کند خودش تنها و بدون میرحسین موسوی از حصر رها شود.


 روحانی: تصمیم ترامپ تاثیری روی زندگی مردم نمی‌گذارد

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در سفر به استان خراسان رضوی درباره برجام گفت  که اگر آمریکا  بخواهد از برجام خارج شود دچار «پشیمانی تاریخی» خواهد شد.

روحانی در سخنرانی خود در شهر سبزوار گفت: «به ملت ایران با صراحت می‌گویم از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شده است، به سازمان انرژی اتمی دستوارت لازم ابلاغ شده و چند روز پیش نیز با مسئولان ارشد این سازمان صحبت کرده‌ام.»


https://twitter.com/roshannorouzi/status/993028188111540225


شورای عالی فضای مجازی: مصوبه‌ای درباره فیلتر تلگرام نداشتیم

محمد حسین پور مدیر روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی  امروز به رسانه‌ها اعلام کرد که تا این لحظه هیج مصوبه‌ای مبنی بر فیلتر تلگرام صادر نشده است و هر زمان مصوب شد، از طریق شورای عالی فضای مجازی اعلام می‌شود.

پیش از این یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بود که پیام رسان تلگرام با تصمیم شورای عالی فضای مجازی مسدود شده است./ ایرنا


ادامه اعتراض‌ها در بازار بانه


https://twitter.com/hajjehforoosh/status/992759187909341184

 


دختران رهنورد: حکمی برای رفع حصر داده نشده

دختران رهنورد درباره اظهارات اسماعیل دوستی که گفته بود زهرا رهنورد رفع حصر شده‌ و بدون محافظ تردد می‌کند به کلمه گفتند که تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است.

Risultati immagini per ‫دختران رهنورد: حکمی برای رفع حصر داده نشده‬‎

رسانه‌ها به نقل از اسماعیل دوستی ( از معدود اشخاصی که نیروهای امنیتی اجازه ملاقات وی با مهدی کروبی را می‌دهند) و یکی دیگر از نمایندگان مجلس نوشته‌اند: با توجه به اینکه مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ایشان عادی شده و می‌توانند بروند و بیایند.
دختران موسوی و رهنورد  می‌گویند ما از هر گونه گشایشی استقبال می کنیم اما نه حکمی برای آزادی داده شده و نه در این دو ماه ادعایی هیچ تردد آزادانه ای رخ داده است.


علی مطهری: طائب وزیر اطلاعات شود

علی مطهری در نطق نشست علنی امروز مجلس گفت:دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این که در مسئله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تأیید نمی کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه های مخالف مسلح شود./ ایران



 پرونده مرتضوی درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است

علی مطهری، نایب رییس مجلس ایران گفت: مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است.

Risultati immagini per ‫مرتضوی درباره قتل زهرا کاظمی‬‎

به گفته وی لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می‌شد، سریعتر به اطلاع مردم برسد.


آغاز ماراتن تعیین شهردار تهران

صبح امروز شورای شهر تهران جلسه رسیدگی به برنامه‌ نامزدهای شهرداری تهران را  آغاز کرد و این جلسه  تا عصر ادامه دارد.
با اعلام انصراف انصاری‌لاری، مدیر منطقه آزاد کیش از نامزدی این پست حال رقابت بین محمود حجتی ، محمدعلی‌افشانی، حسینی‌مکارم(سرپرست فعلی شهرداری) پیروز حناچی و حجت‌الله میرزایی ادامه خواهد یافت.
بنابر برنامه ارائه شده امروز چهار و فردا سه نامزد برنامه‌‌شان را ارائه می‌دهند و روز سه‌شنبه دو نامزد نهایی انتخاب می‌شوند و یکی‌ از این دو نامزد هفته آینده شهردار تهران خواهد شد./روزآروز


حکم رفع‌حصر رهنورد صادر و ابلاغ شد

قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند در مجلس، درباره خبر صدور حکم رفع حصر برای زهرا رهنورد گفت: حکم رفع حصر خانم رهنورد را شورای عالی امنیت ملی صادر کرده است و ابلاغ این حکم به ایشان صحت دارد./ ایلنا

Risultati immagini per ‫زهرا رهنورد‬‎


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »