????زنده|ضرغامی: انتخابات بلای جان ما شده‌است

 


عدم توافق بر سر دلایل غرق شدن «سانچی» بین ایران و چین

سازمان بنادر و کشتیرانی ایران اعلام کرد که نتوانسته است با طرف چینی درباره سیر وقایع و دلایل حادثه برخورد نفتکش سانچی و کشتی چینی کریستال به نتیجه مشترکی برسد.

Risultati immagini per ‫نفتکش سانچی‬‎

 نادر پسنده، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی، در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران گزارشی از حادثه دادو گفت ایران، پاناما و بنگلادش می‌گویند که تغییر مسیر کشتی کریستال ۱۵ دقیقه قبل از برخورد، باعث حادثه شده است، اما چین و هنگ کنگ معتقدند که نفتکش سانچی برخلاف مقررات به کشتی کریستال راه نداده و همین باعث تصادفشان شده است.

در دی ماه ۱۳۹۶ این دو کشتی با هم برخورد کردند و همه خدمه کشتی سانچی، شامل ۳۰ شهروند ایران و دو شهروند بنگلادش، کشته شدند. کشتی سانچی با پرچم پاناما و کشتی کریستال با پرچم هنگ کنگ حرکت می‌کرد.


صادقی: مملکت دسته‌گل اصولگرایان بود


ضرغامی: انتخابات بلای جان ما شده‌است

عزت‌الله ضرغامی رییس اسبق صدا و سیمای ایران در گفتگو با روزنامه امروز گفت:  من به این نتیجه رسیده ام که انتخابات به بلای جان ما تبدیل شده است.در ابتدا احساس می‌کردم انتخابات بلای جان اصولگرایان شده است. دلیل این مسأله هم این بود که اصولگرایان احساس می‌کنند مدافع انقلاب و نظام هستند. با این وجود امروز به این نتیجه رسیده‌ام که انتخابات بلای جان همه ما شده است.

Risultati immagini per ‫عزت‌الله ضرغامی‬‎

به گفته وی متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم رقابت سیاسی سازنده را نهادینه و ترویج کنیم و شخصیت‌های سیاسی در این زمینه ناموفق بوده اند. به همین دلیل نیز من آسیب‌های انتخابات را بلای جان کشور می‌دانم.

البته وی در ادامه تاکید کرد که «سخن من به معنای این است که ما باید تلاش کنیم آسیب‌های انتخابات را کاهش بدهیم وگرنه اصل انتخابات را یک امر ضروری و کتمان ناپذیر می‌دانم.»


تنیس روی میز ایران به دست یک جهانی راه یافت

https://twitter.com/vaghayedaily/status/992727165694246912


مطهری: تعریف رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان دخالت در کار مجلس است

علی مطهری با انتقاد از شورای نگهبان برای تعیین شروط رجل سیاسی گفت که اینکار «دخالت در کار مجلس است»

به گفته نایب رییس مجلس ملاک‌ها و ویژگی‌های رجل سیاسی را باید مجلس شورای اسلامی به صورت مصوبه تعیین و بعد شورای نگهبان تایید کند، نه اینکه این شورا ملاک ها را تعیین کند.

صبح امروز کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره  تعریف رجل سیاسی در ایران و احتمال بازنگری در آن گفت: « آنچه نظر شورای نگهبان بود، اعلام شده و موضوع جدیدی نخواهیم داشت؛ در رابطه با جنسیت رجل سیاسی نیز، به همین ترتیب است مگر اینکه در قوانین مسئله خاصی قید شود»/ایرنا

 


فیلترینگ تلگرام در مجلس به رای گذاشته می‌شود

 


نفوذ واتیکان در عربستان

یک منبع نزدیک به واتیکان اعلام کرد که میان کاردینال «جان لوئیس توران»، رئیس شورای گفت‌وگوی ادیان واتیکان وابسته به پاپ و «محمد بن عبدالکریم العیسی» دبیرکل عربستانی اتحادیه جهان اسلام توافق شده که در ریاض یک کلیسا راه‌اندازی شود/ایرنا


 

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات افراد حمله کننده به مجلس ایران و مقبره آیت الله‌خمینی  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش آغاز شد

 


شورای نگهبان: در تفسیر اصطلاح رجل سیاسی بازنگری نمی‌کنیم

سخنگوی شورای نگهبان درباره پاسخ به سوالی درباره ابهامات تعریف رجل سیاسی در ایران و احتمال بازنگری در آن گفته  که «آنچه نظر شورای نگهبان بود، اعلام شده و موضوع جدیدی نخواهیم داشت؛ در رابطه با جنسیت رجل سیاسی نیز، به همین ترتیب است مگر اینکه در قوانین مسئله خاصی قید شود».Risultati immagini per ‫سخنگوی شورای نگهبان‬‎


قائم‌مقام  مصباح‌یزدی: رئیس‌جمهور حق مخالفت با فیلترینگ تلگرام را ندارد

قائم‌مقام آیت‌الله مصباح‌یزدی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم، با بیان این که بر اساس قانون، قوه‌قضائیه باید تلگرام را فیلتر می‌کرد، گفت: رئیس‌جمهور حق مخالفت با فیلترینگ تلگرام را ندارد.

شب گذشته حسن روحانی در پستی در صفحه اینستاگرام خود «عالی‌ترین سطح نظام» را مسبب «فیلتر تلگرام» معرفی کرد. روحانی همچنین دستور قضایی برای فیلتر تلگرام را «حکم سفارشی» توصیف کرده است.


۴۰ روز بی‌خبری از بازداشت‌شدگان فعال محیط زیست


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »