????زنده|بنیامین نتانیاهو: ایران فعالیت‌های هسته‌ای نظامی مخفی دارد

 

 

بنیامین نتانیاهو: ایران فعالیت‌های هسته‌ای نظامی مخفی دارد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امشب در یک سخنرانی تلویزیونی در حال نشان دادن مدارکی بر روی صفحه نمایش گفت: ایران در پروژه‌ای موسوم به «عماد» در تلاش برای ساختن کلاهک هسته‌ای است. در ساختمانی در منطقه شورآباد تهران، ایران فعالیت‌های هسته‌ای نظامی را مخفی کرده است.

او افزود: در سال ۲۰۱۵ آژانس آخرین ارزیابی خود را منتشر کرد. این شانسی بود برای ایران که یک بار برای همیشه واقعیت را بگویند. اما ایران وجود یک برنامه هدفمند برای تولید مواد بمب هسته‌ای و پروژه «عماد» را تکذیب کرد.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که « بعد از توافق هسته‌ای ایران ادامه داد به حفظ سلاح هسته‌ای. توافق هسته‌ای ایران مبتنی بر دروغ است. ایران همچنان دروغ می‌گوید. برنامه هسته‌ای به ایران راه می‌دهد برای زرادخانه هسته‌ای.»/بی‌بی‌سی فارسی



https://twitter.com/vaghayedaily/status/990999996622307328

 


حکم ۶۵ ضربه شلاق سعید مرتضوی رد شد

شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران سعید مرتضوی را از محکومیت به ۶۵ ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه، تبرئه کرد.

مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در بخش دوم پرونده تخلفات این سازمان در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت به اتهام تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به ترتیب به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده بود.

با اعتراض وی به حکم صادره، دادگاه محکومیت مرتضوی به تحمل ۷۰ ضربه شلاق بابت تصرف غیرقانونی را تایید کرد اما محکومیت به ۶۵ ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه را نپذیرفت و مرتضوی را از این اتهام تبرئه کرد./تسنیم


آیت‌الله خامنه‌ای: دوران «بزن، در رو» تمام شده است

آیت الله خامنه ای صبح امروز (دوشنبه) در آستانه روز کارگر، در دیداربا کارگران گفت: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است.

وی اصلی‌ترین طرح کنونی برای مقابله با جمهوری اسلامی را «جنگ اقتصادی» دانست و با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است گفت: وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.


دستورمسدودسازی تلگرام صادر شد

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه میزان بر اساس یک دستور قضایی، کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتور‌های تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلف­ هستند از تاریخ ۹۷/۰۲/۱۰ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام کنند.

در ادامه این دستور امده است :متذکر می­گردد اعمال مسدودسازی باید بنحوی اجرا شود که محتوای شبکه مذکور با هیچ نرم افزاری (اعم از فیلترشکن و نظایر آن) در کشور قابل دسترس نباشد تخلف از اجرای این دستور مستوجب تعقیب کیفری خواهد بود.


وزیر ارتباطات ایران در تلویزیون ممنو‌ع التصویر شد

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار برنا گفت که پس از اعتراض وزیر ارتباطات به موضوع صوت و تصویر فراگیر و افشای جزییاتی از قراردادهای صدا و سیما با پیمانکاران، پخش هرگونه اخبار از آذری جهرمی صرفا با هماهنگی معاونت مربوطه انجام می شود.Risultati immagini per ‫آذری جهرمی‬‎


 وام ۵۰۰ میلیاردی برای ۳ پیام‌رسان بومی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مدل حمایتی این وزارتخانه از پیام‌رسان‌های بومی گفت: طبق آخرین بررسی‌ها،سه پیام‌رسان بومی موفق به دریافت وام۵۰۰میلیاردی از این وزارتخانه شدند./اقتصاد آنلاین


کشته شدن ایرانیان در حلب تکذیب شد


 


رئیس پلیس تهران: مامور زن گشت ارشاد تعلیق نشد

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران خبر تعلیق مامور زن گشت ارشادی که در خیابان زنی را کتک زده بود، تکذیب کرد.Risultati immagini per ‫مامور زن گشت ارشادی که در خیابان زنی را کتک زده بود‬‎

او ضمن دفاع از این مامور گفت که این مامور «هیچ قصوری» نکرده است

بعد از انتشار ویدیویی از برخورد خشونت آمیز این مامور ، برخی از مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس واکنس نشان دادند و طیبه سیاووشی نماینده مجلس گفت ناجا مامور خاطی را تعلیق از خدمت کرده است.



تخریب گورجمعی قربانیان اعدام‎های دهه شصت در ایران

دو نهاد حقوق بشری براساس تحقیقی مشترک درباره هفت «گورجمعی» اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران «عامدانه» مشغول از بین بردن آثار جرم مربوط به قربانیان اعدام‌های دهه شصت در آن مکان‌ها است.Risultati immagini per ‫تخریب گورجمعی قربانیان اعدام‎های دهه‬‎

سازمان عفو بین‌الملل و سازمان عدالت برای ایران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند شواهد جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای، فیلم‌های ویدئویی و عکس‌هایی از تبریز، قروه، مشهد، اهواز و شهرهای دیگر به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد بر روی بعضی مکان‌ها بتن ریخته یا با بولدوزر خراب شده است.

سازمان عدالت برای ایران می‌گوید ۱۲۰ مکان را در ایران شناسایی کرده که تصور می‌شود حدود چهار تا پنج هزار زندانی سیاسی که در سال ۱۳۶۷ اعدام شده‌اند، آنجا دفن شده باشد./بی‌بی‌سی فارسی

 


۲۱ کشته و ۴۰ زخمی در انفجار انتحاری در کابل

دو انفجار انتحاری  صبح امروز در منطقه «شش درک» کابل رخ داد و دست کم ۲۱ کشته و ۴۰ زخمی به جا گذاشت. بنابرگزاش‌های رسیده شماری از خبرنگاران نیز در میان کشته و زخمی شدگان هستند.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده است که در این دو حمله ۲۱ نفر کشته و دستکم ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

یکی از کشته‌شدگان عکاس خبرگزاری فرانسه است. همچنین لطف‌الله نجفی‌زاده، رئیس تلویزیون خصوصی طلوع افغانستان، در صفحه توییتر خود نوشته که یک تصویربردار و یک خبرنگار این تلویزیون در انفجار امروز زخمی شده‌اند.

 


تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی


موشک‌باران چند پایگاه نظامی سوریه در حما و حلب

تلویزیون سوریه به نقل از ارتش این کشور گزارش داده است که موشک هایی به چند پایگاه نظامی در استان های حما و حلب برخورد کرده است. این حملات در سال ۱۰:۳۰ شب  گذشته انجام شد.

 

یک منبع مخالفان به خبرگزاری رویترز گفته یکی از نقاطی که هدف قرار گرفت از پایگاه های ارتش موسوم به “تیپ ۴۷” در نزدیکی شهر حما بود که عمدتا به عنوان یک مرکز جذب نیرو توسط شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران شناخته می شود که در کنار نیروهای بشار اسد رئیس جمهور این کشور می جنگند.

منابع سوری از کشته شدن  بیش از ۴۰ نفر و  زخمی شدن ۶۰ نفر در بین نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانان‌شان خبر دادند که خبرهای تایید نشده ای کشته شدگان ایرانی این حمله را تا ۱۸ نفر تخمین می‌زند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »