انتشار دلایل مهاجرت خوزستانی‌ها

زیتون– جواد کاظم‌نسب الباجی٬ نماینده مردم اهواز در مجلس٬ از معضل گرد و غبار به عنوان یکی از دلایل مهاجرت خوزستانی‌ها خبر داد.

به گفته او از تبعات منفی ریزگردها می‌توان به مهاجرت‌ نخبگان و مردم، وضعیت بد اقتصادی و عدم سرمایه‌گذاری در استان خوزستان و مشکلات بهداشتی و درمانی  اشاره کرد. عده‌ای که توان مهاجرت دارند از این مناطق می‌روند و عده‌ای هم که توانایی مهاجرت ندارند، در معرض این پدیده شوم بوده و دچار مشکلات بهداشتی و درمانی می‌شوند.

کاظم‌نسب الباجی در گفت‌گو با ایلنا افزود که کانون‌های ریزگرد از حدود ۱۳ سال پیش استان خوزستان را فراگرفته‌اند، از این کانون‌ها ۷ کانون‌ داخلی که شامل ۳۴۵ هزار هکتار است.

این نماینده مجلس ادامه داد که در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سرطان در منطقه زیاد شده است.

به گفته او همچنین نخبگان، معلمان و افرادی که می‌توانستند باعث رشد و شکوفایی استان شوند به دلیل ریزگردها مجبور به ترک استان شده‌اند.

کاظم نسب ادامه داد که به دلیل ریزگردها افت تعلیم در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و افت وضعیت اقتصادی را شاهد هستیم و پروژه‌های اقتصادی دچار مشکل شده‌اند. سرمایه‌گذاران به دلیل آلایندگی موجود و وضعیت خاک حاضر به سرمایه‌گذاری در این منطقه نیستند، عصبانی شدن مردم و عدم آرامش فکری و درگیری‌هایی که در این منطقه وجود دارد نیز ناشی از تبعات ریزگردها است.

اکثر روزهای شش ماه پاییز و زمستان سال گذشته هوای شهرهای استان خوزستان آلوده و بسیاری از روزها حتی بحرانی بود.

خوزستان تنها درگیر معضل ریزگردها یا آلودگی هوا نیست.

فروردین امسال ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه شیوع بیماری با آغاز فصل کم آبی هشدار داد.

به گفته او در حال حاضر در اهواز و چند شهرستان دیگر این استان مواردی از ابتلا به بیماری هپاتیت A مشاهده شده و همچنین شیوع بیماری وبا با کاهش آب تشدید می شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »