جوادی آملی: ملت قیام کند ما را به دریا خواهند ریخت

زیتون– جوادی آملی٬ از مراجع تقلید شیعیان در قم٬ با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور٬ گفت: «بدانیم که اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت به همین جهت حواس‌تان باشد.»

او که در دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی٬ سخن می‌گفت٬ خطاب به مسئولان نظام افزود: «بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم.» 

این مرجع تقلید پیشتر نیز در دیدار با علی لاریجانی، رییس مجلس٬ گفته بود: «آن که روسری خود را بر سر چوب می کند، با قرآن مخالف نیست بلکه با این شرایط کشور مخالف است. پیغمبر (ص) فرمود، کشوری که مشکل مالی داشته باشد، دینش در خطر است!»

جوادی آملی از جمله مراجعی است که پی در پی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور هشدار می‌دهند.

وضعیت اقتصادی ایران در شرایطی است که هر روز اخباری مبنی بر اعتراضات کارگران منتشر می‌شود.

صبح امروز کارگران اخراجی شرکت نفت و گاز گچساران در یک حرکت اعتراضی نمادین، بر لب‌های خود چسب زدند.

بنا بر گزارشهایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، این کارگران که به اخراج خود اعتراض داشتند، با تجمع در مقابل فرمانداری گچساران، خواستار بازگشت به کار شدند.

اعتصاب بازاریان کردستان نیز دومین هفته خود را پشت سر می‌گذارد.

به گفته برخی از کارشناسان ریشه اعتراضات سراسری دی ماه گذشته ایران نیز نارضایتی‌های اقتصادی بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. نوشتم مردم خیلی وقت است که قیام میکنند، از همان سال ۷۸ !
    خواهشمندم بجای ۷۸ بنویسید ۵۸ ! لطف کنید اصلاح شود.

  2. حاج آقا ! گویا تاکنون خواب بودید ! مردم خیلی وقت است که قیام میکنند، از همان سال ۷۸ ! ولی نیروهای حکومت (حزب الهی ها و سپاه و بسیج و یکان سرکوبگر نیروی انتظامی که در طول این مدت پدید آمدند) مردم را سرکوب کرده اند و میکنند. گویا برای مثال سال ۸۸ را فراموش کرده اید !
    اشکال در مسئولان اگر باشد که هست، ریشه دارد، آن هم در ساختار ضدمردمی حکومت هست. با تأسف شما درک نمی کنید. زیرا آخوند هستید و موقعیت خوبی هم دارید. نه اینکه در میان آخوندها آدم خوب و فهمیده نباشند، ولی شغلتان ایجاب میکند که بسیاری از واقعیت ها را نادیده بگیرید یا غیرواقعی جلوه بدهید. این حکومت هم آبرویی برای شغل شما نگذاشت. مردم هم خیلی چیزها را فهمیدند.
    آن زمان که مست پشتیبانی های حکومت مقدس بودید به صدای اعتراض های مردم توجه نکردید. اکنون اگر ذره ای به روز مکافات (این جهانی یا آن جهانی) اعتقاد دارید بداد خود برسید ! خود دانید !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »