خط و نشان برای تلگرام

زیتون– ابوالفضل ابوترابی، عضو هیئت رییسه فراکسیون ولایی مجلس٬ خبر داد که بسته شدن تلگرام در کشور تنها آغاز کار است.

به گفته او «تمامی پیام‌رسان‌های خارجی» به‌مرور بسته خواهند شد.

برخی منابع نیز خبر از آن دادند که برخی از وزارت خانه‌ها از جمله آموزش و پروش بخشنامه کرده‌اند که ارگان‌های زیر مجموعه‌شان «اجازه» استفاده از تلگرام را ندارند.

از آغاز اعتراض‌های سراسری دی‌ماه شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام فیلتر شد. اگرچه این دو شبکه پس از مدتی و با پایان ناآرامی‌ها در کشور دوباره رفع فیلتر شدند. 

پس از آن بود که روز ۲۶ دی‌ماه ۱۷۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به سران سه قوه، با اعلام این که تجمع‌های اعتراضی «در بستر» پیام‌رسان‌های خارجی انجام شده خواستار جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی به جای این پیام‌رسان‌ها و ساماندهی فیلترشکن‌ها شدند.

خبرهای مقامات جمهوری اسلامی درباره پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام و بسته شدن آنها بیشتر متناقض و توام با ابهام بوده است.

از جمله در روز ۱۱ فروردین‌ماه ساعتی پس از آن که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از فیلتر شدن دائمی اپلیکیشن تلگرام «تا پایان فروردین جاری» خبر داد، یک نماینده دیگر اعلام کرد که زمان این اتفاق «مشخص نیست.»

این گفته علاءالدین بروجردی با واکنش گسترده چهره‌های سیاسی، از جمله دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، و همچنین شمار زیادی از کاربران اینترنت روبه‌رو شد، اتفاقی که نشان می‌دهد حتی در میان مقامات و مسئولان نیز در این باره اتفاق نظر وجود ندارد.

در همین زمینه روابط عمومی مرکز فضای مجازی ایران نیز روز سه‌شنبه بیانیه‌ای چندخطی صادر کرد که به شکلی مبهم و برخلاف تمام گزارش‌ها و مصاحبه‌های اعضای این مرکز می‌گوید که هنوز درباره مسدود شدن تلگرام «تصمیمی گرفته نشده» است. هرچند که تاکید شده «هر آن ممکن است اگر شرایطی پیش بیاید این انسداد در تلگرام حاصل شود.»

از سوی دیگر غلامرضا جلالی٬ رییس سازمان پدافند غیرعامل٬ امروز (سه‌شنبه) در یک سخنرانی ضمن هشدار در مورد احتمال وقوع حوادثی چون اعتراضات دی‌ماه ۹۶ بر لزوم نگاه «پیش‌دستانه» به اوضاع تاکید کرد.

به گزارش ایلنا غلامرضا جلالی، تاکید کرد که «احتمال دارد امسال نیز یک‌‌سری حوادث و تهدیدات اتفاق بیفتد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »