حمله آمریکا٬ فرانسه و انگلیس به صد هدف در سوریه

زیتون– ایالات متحده آمریکا، به همراه هم‌پیمانانش بریتانیا و فرانسه، سحرگاه شنبه  به سوریه حمله هوایی کردند.

وزارت دفاع آمریکا،‌ پنتاگون، اعلام کرد که این حمله در پی دستیابی به مدارک قاطعی از حمله شیمیایی نیروهای بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، به شهر دوما انجام شده است . به گفته پنتاگون، در حمله به این شهر واقع در حومه دمشق، دستکم از گاز کلر استفاده شده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، و جوزف دانفورد، فرمانده نیروهای دریایی ایالات متحده، در یک نشست خبری که پس از آغاز این حملات انجام شد، گفتند که سه تاسیسات مهم سلاح‌های شیمیایی مورد حمله قرار گرفته اند. به گفته این دو مقام ارشد آمریکا، به این تاسیسات هم به وسیله موشک از سوی دریا و هم از طریق بمباران هوایی حمله شده است. حملات هوایی به این اهداف در سوریه، واکنش دفاع ضد هوایی سوریه را به دنبال داشت.

پیش از این حمله نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، اعلام کرده بود که بر پایه برآورد ایالات متحده، در طول جنگ هفت ساله سوریه، ارتش بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دست کم ۵۰ بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

العالم خبر داد که طی این حمله ساختمان گارد ریاست جمهوری تیپ ۱۰۵ دمشق٬ سامانه پدافندی دفاعی جبل قاسیون دمشق٬ فرودگاه نظامی المزه٬ فرودگاه نظامی الضمیر٬ اکادمی تحقیقاتی برزه دمشق٬ اکادمی تحقیقاتی جمرایا دمشق٬ ساختمان تیپ ۴۱ نیروی ویژه دمشق٬ مواضع نظامی الرحیبه القلمون شرقی ریف دمشق و مواضع نظامی الکسوه ریف دمشق هدف قرار داده شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد عضو ائتلاف منطقه ای حامی دمشق، می‌گوید تاسیسات هدف گرفته شده پیشتر بنا بر هشدار روسیه تخلیه شده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »