کشته شدن تعدادی ایرانی در حمله موشکی به سوریه

زیتون– بامداد امروز رسانه های دولتی سوریه از حمله موشکی به یک پایگاه هوایی این کشور موسوم به “تی ۴” خبر داده‌اند.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که براساس گزارش‌های یک نهاد ناظر بر تحولات سوریه تعدادی ایرانی در این حمله کشته شده‌اند. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد که این حمله ۱۴ کشته به جا گذاشته که از جمله آنها نیروهای ایرانی متحد حکومت سوریه هستند. 

روسیه مدعی شد است که این حمله را اسرائیل انجام داده است. اسرائیل اما تاکنون به این گزارش واکنشی نداشته است.

در ماه فوریه نیز همین پایگاه نظامی از سوی اسرائیل و در پاسخ به «حمله‌ای از سوی یک پهپاد ایرانی» مورد هدف قرار گرفته بود.

اسرائیل که پیشتر از زبان مقام‌های ارشد نظامی و سیاسی خود تأکید کرده تثبیت حضور ایران در سوریه را برنمی‌تابد و برای دفاع از خود به هر اقدام لازم در خاک سوریه هم دست خواهد زد، تا کنون مستقیماً مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته گرچه رسانه‌های دولتی سوریه و نیز ارتش روسیه انگشت اتهام را در این مورد به سوی اسرائیل برده‌اند.

دست داشتن در حمله موشکی بامداد دوشنبه از سوی آمریکا و فرانسه هم رد شده است.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که ارتش این کشور حمله‌ای هوایی در سوریه انجام نداده است.

در پی این گزارش ها کریستوفر شروود از سخنگویان پنتاگون در بیانیه ای ضمن تکذیب نقش آمریکا در چنین حمله ای نوشت: «با این حال ما اوضاع را دنبال می کنیم و از تلاش های جاری دیپلماتیک برای مسئول شناختن کسانی که در سوریه یا سایر نقاط از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند حمایت می کنیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »