حسن روحانی: بنا نبود فضای مجازی فیلتر شود

زیتون– حسن روحانی٬ رییس جمهوری در اولین واکنش به انتشار اخباری مبنی بر احتمال فیلترینگ تلگرام٬ گفت: «بنای نظام٬ نه بر بستن فضای مجازی٬ بلکه بر رفع انحصار از فضای پیام‌رسان‎ها بوده است.»

علاء‌الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز ۱۱ فروردین گفت که در «بالاترین سطح» حکومت و «با توجه به نقش مخرب تلگرام» تصمیم گرفته شده که تلگرام جای خود را به «یک سامانه ملی» بدهد.

گفته‌های بروجردی واکنش نمایندگان مجلس را برانگیخت. 

حسن روحانی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با جمعی از مدیران٬ درباره انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مسدوسازی پیام‌رسان پرطرفدار تلگرام در ایران٬ خواست تا «کام مردم را با این‌گونه حرف‌ها تلخ نکنید، در فضای بحران بیکاری تیشه به ریشه اشتغال نزنید.»

او اضافه کرد که «بنای نظام بر رفع انحصار از فضای پیام رسان‎ها بوده است نه فیلتر و بستن فضای مجازی.»

رییس‌ جمهوری همچنین تاکید کرد که داشتن پیام‌رسان‌های «ایرانی، توانمند، امن و ارزان که بتوانند مشکل و نیازهای مردم را حل کنند» را باعث «افتخار» دانسته٬ اما گفته که ایجاد این پیام‌رسان‌ها «باید با هدف رفع انحصار در پیام‌رسان‌ها انجام شود.»

«جلوگیری از فیلترینگ تلگرام» از جمله دستاوردهای دولت یازدهم بود و حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری با تکیه بر همین «مخالفت با فیلترینگ» کارنامه دولت یازدهم در این زمینه را مثبت ارزیابی می‌کرد.

دی‌ماه سال گذشته در پی اعتراض‌های سراسری در ایران، شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام در ایران مسدود شدند. با این حال با پایان گرفتن ناآرامی‌ها این دو شبکه دوباره رفع فیلتر شدند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »