???? زنده|عبدالفتاح سلطانی موقتا به اعتصاب غذای خود پایان داد

 


مشایی به بند عمومی منتقل شد


نام نویسنده معترض «پایتخت» از تیتراژ سریال حذف شد


قیمت دلار از مرز ۵ هزار تومان گذشت

 


عبدالفتاح سلطانی موقتا به اعتصاب غذای خود پایان داد

عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری که امروز وارد ششمین روز اعتصاب غذای خود شده بود، در نامه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سه هزار و ششصد نفری که از او خواسته بودند اعتصاب غذایش را متوقف کند، اعتصاب غذایش را به طور موقت پایان می‌دهد. سعید دهقان وکیل و فعال مدنی نامه این وکیل زندانی را منتشر کرده است:



درخواست ٣۶٠٠ تن از وکلا و فعالان از عبدالفتاح سلطانی برای پایان اعتصاب غذا

٣۶٠٠ تن از وکلا و فعالان مدنی و اجتماعی و سیاسی، با امضای نامه‌ای از عبدالفتاح سلطانی، وکیل و حقوقدان زندانی که از آغاز سال نو دست به اعتصاب غذا در زندان زده، درخواست کردند که اعتصاب غذای خود را متوقف یا تعلیق کند.

در بخشی از این نامه آمده است: «فروتنانه و صمیمانه از محضر شریف شما تقاضا داریم در این لحظات نوروز که تنها «امید» راهگشای ملت بزرگ ایران است، به همه ما و همه دوستداران خود و جامعه این امید را عیدی دهید که هنوز فرصتی برای تلاش های ما هست. بگذارید با امیدی دوباره، تلاش هایی هر چند تکراری اما استوارتر در این بازه زمانی، از سر گرفته. از جنابعالی تقاضا داریم حداقل تا پایان فروردین ماه، اقدام خود در ارتباط با اعتصاب غذا را متوقف و معلق نمایید.»

عبدالفتاح سلطانی که در حال تحمل محکومیت ده سال حبس خود در زندان اوین است، از روز اول فروردین‌ماه ١٣٩٧ در اعتراض به آنچه «بی‌توجهی مقامات مسئول نسبت به روند غیرقانونی و تبعیض های ناروا در مورد پرونده قضایی خود» خوانده، دست به اعتصاب غذا زده است.


برف نارنجی در اروپا


پیکر داریوش شایگان تشییع شد

تشییع پیکر داریوش شایگان  ۹ صبح  امروز دوشنبه ۶ فروردین در سرسرای دایرهالمعارف بزرگ اسلامی در کاشانک برگزار شد. داریوش شایگان، نویسنده و پژوهشگر ایرانی در پی یک دوره بیماری در روز دوم فروردین درگذشت.


۵۰ کشته در آتش سوزی مرگبار در روسیه

 آتش سوزی در یک مرکز خرید در شهر کمرورو، واقع در غرب سیبری روسیه، حداقل ۵۰ کشته برجای گذاشته است. گزارشها حاکیست که تعداد زیادی کودک در بین قربانیان این حادثه هستند.

آتش سوزی در مرکز خرید

رسانه‌های روسیه می‌گویند هنوز شماری از جمله کودکان در این سانحه مفقودالاثر هستند.

گزارش های اولیه حاکیست که حریق در طبقه چهارم ساختمان آغاز شد. گفته می شود برخی مردم برای فرار از آتش خود را از پنجره‌های ساختمان بیرون انداخته اند.

کمرورو، واقع در ۳۶۰۰ کیلومتری شرق مسکو، یکی از مراکز تولید زغال سنگ روسیه است./بی بی سی فارسی

 


خرید کالای خارجی در دستگاه‌های دولتی ممنوع شد


جان بولتون: تصور نمی‌کنم برجام اصلاح‌پذیر باشد

جان بولتون در اولین مصاحبه‌اش بعد از معرفی توسط رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت:تصور نمی‌کنم برجام اصلاح‌پذیر باشد.Risultati immagini per ‫جان بولتون‬‎

وی تاکید کرد گاهی باید با واقعیت روبرو شد و پذیرفت که این توافق، همانطور که رئیس‌جمهور هم گفت، از همان ابتدا توافق بدی بوده است و بهتر نمی‌شود.
به گفته بولتون ترامپ احتمالا اواسط  ماه می تصمیم نهایی‌اش را در این مورد اتخاذ می‌کند و اضافه کرد:«این هم یکی دیگر از موضوعاتی است که زمانی که وارد کاخ سفید شوم، سخت روی آن کار خواهیم کرد.»/ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »