آخوندی وزیر ماند

زیتون– با اعتماد نمایندگان مجلس به عباس آخوندی او در وزارت راه و شهرسازی ابقا شد.

نمایندگان مجلس با ۹۲ موافق، با ۱۵۲ رای مخالف استیضاح و ۲ ممتنع از مجموع ۲۴۶ رای ماخوذه با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی مخالفت کردند.بر این اساآس، عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی برای ادامه کار ماند.

محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور،‌ عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و ریلی و بروز مشکلات در کشور و مرگ تعداد بسیار زیادی از هموطنان، عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بی‌انگیزگی در اداره امور این وزارتخانه و عدم پاسخگویی مناسب به مردم و نمایندگان بود.

برخی از نمایندگان نیز با اشاره به روابط فامیلی وزیر راه و شهرسازی، از به گفته آنان «خانه اشرافی» آقای آخوندی در لواسان انتقاد کرده و نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه، مدعی شد که بخشی از این خانه با مصالحی که بنا بوده در ساختمان مجلس به کار برده شود ساخته شده است.

عباس آخوندی باجناق علی اکبر ناطق نوری، رئیس مجالس چهارم و پنجم است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای آخوندی در واکنش به گفته‌های نمایندگان مخالف درباره ثروتش گفت: «می‌گفتند هفت هزار میلیارد تومان ثروت دارم. موجودی حساب من در ابتدای دولت ۴.۵ میلیون و موجودی دخترم ۶۳۷ هزار تومان بود».

وی مدعی شد که «دلالان در بخش‌های مختلف» اصلی‌ترین حامیان استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستند.

صبح امروز نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر کار نیز رای منفی دادند.

علی ربیعی وزیر کار با ۱۲۵ رای مخالف استیضاح و  ۱۲۴ رای موافق استیضاح با اختلاف یک رای وزیر ماند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »