سخنگوی قوه قضاییه: مبلغ وثیقه‌ها به دفتر رهبری می‌رود

زیتون– غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه٬ خبر داد که برخی «وثیقه‌ها» و «پول قاچاقی که صاحب آن پیدا نشود» به دفتر رهبری می‌رود.

سخنگوی قوه قضاییه ضمن ابراز گلایه از برخی شبهات مرتبط با قوه قضائیه از جمله «حساب‌های قوه قضائیه» توضیح داد که برخی «وثیقه‌ها» و «پول قاچاقی که صاحب آن پیدا نشود» به «دفتر رهبری یا خزانه» می‌رود.

محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر اینکه «قضایا بسیار شفاف است» ادامه داد: «اما باید توضیح داد که این پول ها از کجا آمده در کجا سرمایه‌گذاری می‌شود و سود آن صرف چه کاری می‌شود.»

به گفته معاون اول قوه قضاییه «برخی تصور می‌کنند وثیقه مردم این پول را تهیه می‌کند که چنین نیست چرا که بخش اعظمی از وثیقه مردم ملکی بوده و نقدی نیست و وثیقه‌های نقدی نیز مدت زیادی در دستگاه قضایی نمی‌ماند جز موارد نادر همانند زمانی که فردی خارجی به جرم دست داشتن در فتنه ۸۸ دستگیر و به قید وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد که ما هم می‌دانستیم ممکن است وی بازنگردد که بازنگشت و این وثیقه ارزی باقی ماند.»

او همچنین تاکید کرد که بعضی وثیقه‌ها «صاحب ندارد و پولی است که قاچاق بوده و به دستگاه قضایی رسیده که تا زمان شناسایی مالک اصلی نزد ما می‌ماند و اگر پیدا نشود به دفتر رهبری یا خزانه می‌رود.»

معاون اول قوه قضاییه افزود: «از رهبری اجازه گرفتیم که بخشی که حکم ندارد و به مردم باز نمی‌گردد و بدون سود در حساب بانکی می‌ماند، به حسابی برود که سود به آن تعلق بگیرد. پیش از این پول‌های قوه قضاییه به حسابی می‌رفت که هیچ سودی برای دستگاه نداشت و صرفا بانک به لحاظ موجودی از آن استفاده می‌کرد از این رو با اذن رهبری این دارایی به حسابی می‌رود که بتواند سود داشته باشد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »