????زنده|احمدی‌نژاد در نامه‌ای به رهبری خواستار انتخابات بدون «مهندسی» و «دخالت نیروهای نظامی» شد

 


لیلاحاتمی: درکشور من مردم تنها به قیمت جانشان می‌توانند اعتراض کنند

لیلاحاتمی در نشست خبری فیلم «خوک» در جشنواره فیلم برلین گفت: باعث تاسف است که درکشور من مردم تنها به قیمت جانشون میتوانند اعتراض کنند.


نماینده شیراز: افرادی که مخالفت خرید هواپیماهای نو بودند از مردم عذرخواهی کنند


احمدی نژاد: انتخابات فوری و آزاد برگزار کنید

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواست « انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی» را به صورت «فوری و آزاد» برگزار کند. وی همچنین گفت برگزاری این دو انتخابات باید «بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب» باشد و یک «ضرورت فوری است.»Risultati immagini per ‫احمدی نژاد‬‎

 

احمدی نژاد در ادامه خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه شد و گفت:« از عوامل اصلی نارضایتی عمومی، عملکرد مقامات ارشد قضایی و ظلم هایی است که با مدیریت آنان در این دستگاه روا داشته می‌شود. تغییر فوری رئیس دستگاه قضا که منصوب مستقیم جنابعالی است و انتصاب فردی با ویژگی‌های مندرج در قانون اساسی و همچنین تعیین و معرفی مرجع مستقل و مورد قبول مردم برای رسیدگی به شکایات مردم از این دستگاه و احقاق حقوق و اعاده حیثیت از مظلومین، می‌تواند موجب تسکین مردم و همراهی آنان با اصلاحات باشد.»/دولت بهار


سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به وقایع گلستان هفتم: از تحریکات ماهواره الهام گرفته بودند

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه درباره وقایع اخیر در نزدیکی خانه رهبر دراویش گنابادی گفت: یک فردی به اتهام سرقت یا احیاناً داشتن خودروی سرقتی مورد بازخواست قرار گرفته و می‌خواهند از او تحقیق کنند، آن وقت عده‌ای به صورت قلدر مآبانه و برخلاف قانون می‌خواهند حرف خود را به کرسی نشانده و در برابر پلیس ایستادگی می‌کنند.Risultati immagini per ‫غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه‬‎

به گفته وی این افراد با الهام گرفتن از برخی جریان‌های بیرون و تحریکات شبکه‌های و ماهواره‌های معاند و همچنین برخی افراد در داخل کشور اقداماتی انجام داده‌اند که مردم ما شاهد آن بودند.


وزیر کشور: حوادث خیابان پاسداران را دراویش منتسب نمی‌کنیم


نماینده مجلس: حقوق شهروندی سید امامی نقض شد


حسن روحانی: برخوردهای خشونت آمیز با پلیس را به هیچ وجه تحمل نمی‌کنیم

حسن روحانی در واکنش به درگیری‌های اخیر دارویش و نیروی‌های امنیتی و انتظامی گفت:«ضمن احترام به همه عقاید و افکار و پذیرش تنوع های فکری و فرهنگی، رفتارهای خشونت آمیز از طرف هر گروهی به شدت محکوم است» و ی در ادامه تاکید کرد «برخوردهای خشونت آمیز و اهانت به پلیس را به هیچ وجه تحمل نمی کنیم».


بیانیه قطب دراویش گنابادی در خصوص وقایع گلستان هفتم

نورعلی تابنده، ملقب به مجذوبعلی شاه که یکی از قطب‌های دراویش گنابادی محسوب می‎شود طی بیانیه‌ای از درویشان خواست که «به تهران نیایند».

تابنده همچنین به کسانی که «عنان مملکت را در دست دارند» گفت که «خوب است دشمنی‌هایی را که موجب این درگیری‌های دردناک می‎شود از داخل جامعه بردارند.»


۳۰ جسد پرواز ناتمام یاسوج ـ تهران پیدا شدند

بنابر آخرین گزارش‌های رسیده از  عملیات انتقال اجساد قربانیان پرواز تهران ـ یاسوج به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف هلیکوپترها نتوانسته‌اند در اطراف قله دنا فرود بیایند تا اجساد  را انتقال دهند.

Risultati immagini per ‫بنابر آخرین گزارش‌های رسیده از عملیات انتقال اجساد قربانیان پرواز تهران ـ یاسوج به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف هلیکوپترها نتوانسته‌اند در اطراف قله دنا فرود بیایند تا اجساد را انتقال دهند.‬‎در حال حاضر کوهنوردان محلی و امدادگران هلال احمر  مسئول انتقال اجساد شدند تا به صورت زمینی از دو طرف قله به بقایای هواپیما نزدیک شوند.

بیش از ۳۰ جسد پیدا شده اما هیچ کدام تا کنون به پایین کوه منتقل نشده است. نیمی از اجساد قابل شناسایی نیست و باید با آزمایش دی‌ان‌ای هویت جان باختگان معلوم شود.


دولت  ۶۳ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است


بررسی حوادث گلستان هفتم در جلسه غیرعلنی مجلس

مجلس ایران امروز برای بررسی درگیری‌های اخیر میان دراویش گنابادی و نیروهای پلیس جلسه غیرعلنی تشکیل داد.

Risultati immagini per ‫گلستان هفتم دراویش‬‎

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: امروز قبل از جلسه صحن، حوادث خیابان پاسداران با حضور فرماندهی نیروی انتظامی و نیز سپاه پاسداران تهران و مسئولینی از وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی بررسی و مورد بحث قرار گرفت.

رحیمی همچنین گفت: قبل از اقدام به هرگونه دستگیری افراد توسط نیروی انتظامی فرمانده ارشد پلیس طی مذاکره‌ای با تجمع کنندگان و درخواست متفرق شدن یکساعت به آنها مهلت داده ولی با سپری شدن زمان و اصرار به اقدامات غیر عادی خود، بیش از ۳۶۰ نفر بازداشت می شوند.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس، نیز در این رابطه گفت:«وقایع دو شب گذشته خیابان پاسداران ربطی به اتفاقات ۱۰ روز پیش در مورد دراویش ندارد، بلکه با خارج از کشور مرتبط است. این وقایع از یک سرقت خودرو آغاز شده و راننده اتوبوسی که مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفته برادر همان سارق است.»

در این جلسه محمدجواد کولیوند و علاء‌الدین بروجردی روسای کمیسیون‌های شوراها و امنیت ملی و رییس مجلس گزارشی درباره این وقایع به نمایندگان ارایه کردند./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »