????زنده|فعال حقوق دراویش: ما در شهادت سربازان نیروی انتظامی عاملیتی نداریم


فعال حقوق دراویش: ما در شهادت سربازان نیروی انتظامی عاملیتی نداریم

فرهاد نوری، فعال حقوق دراویش در گفتگو با ایسنا گفت: هیچگاه خشونت در مسلک دراویش نبوده. دراویش هیچ‌گاه آغازکننده خشونت نبودند. دراویش هیچ‌گاه نمی‌خواستند که این اتفاقات بیفتد. آنها همواره تجمعاتی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، اما درباره اتفاقات دیشب باید دید که چه کسانی می‌خواهند از این اغتشاشات سود ببرند و تقصیر را بر گردن دراویش بیندازند.

وی تاکید کرد :فرمانده انتظامی تهران در گفت‌وگویی که با دراویش داشتند، تضمین دادند که هیچ اتفاقی برای دراویش نمی‌افتد و امنیت منطقه را بر عهده گرفتند. آغازکننده ماجرای دیشب نه نیروی انتظامی و نه دراویش بودند.

هرگونه عاملیت دراویش گنابادی در «شهادت مأموران نیروی انتظامی» را تکذیب می‌کنم و اتفاقی که شب گذشته افتاد باعث ناراحتی ما شد، در مسلک و مرام درویش‌ها انجام چنین حرکت‌هایی وجود ندارد. دراویش هیچ‌گاه خشونت‌طلب و عامل آغازکننده درگیری نبودند»


نصب سنگ قبر جدید ابراهیم یزدی

به فاصله کمتر از یکساعت از تخریب سنگ مزار  ابراهیم یزدی، سنگ قبر دیگری عینا با همان جنس و خط و متن، توسط مدیریت سازمان بهشت زهرا(س) طراحی، حکاکی و نصب شده است.

هنوز از عوامل تخریب کننده و انگیزه آنان اطلاعی در دست نیست./جماران


تیم هلال احمر امشب در ارتفاعات محل سقوط هواپیما می‌ماند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: امکانات لازم برای اقامت امشب گروه‌های اعزامی فراهم می‌شود تا از فردا عملیات انتقال پیکرها را به یاسوج آغاز کنیم.

Risultati immagini per ‫معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: امکانات لازم برای اقامت امشب گروه‌های اعزامی فراهم می‌شود تا از فردا عملیات انتقال پیکرها را به یاسوج آغاز کنیم.‬‎
وی تاکید کرد همه تلاش‌ها و امکانات را برای انتقال پیکرها بسیج کرده‌ایم.


 هواپیمایی آسمان بعد از ۲ روز اطلاعیه صادر کرد


سنگ قبر ابراهیم یزدی تخریب شد

سنگ قبر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی توسط عده‌ای ناشناس تخریب شد.


وزیر امور خارجه روسیه سخنان قاسم سلیمانی درباره اسرائیل را محکوم کرد

لاوروف در سخنان خود در واکنش به سخنان قاسم سلیمانی خطاب به اسرائیل گفت: «ما بارها گفته‌ایم بیاناتی مانند این که اسرائیل به عنوان یک کشور صهیونیست باید نابود شده و از نقشه جغرافیایی پاک شود را قبول نمی‌کنیم. به نظر ما این راهی کاملا غلط برای پیشبرد منافع است.»

Risultati immagini per ‫لاوروف‬‎

قاسم سلیمانی هفته پیش در مراسم دهمین سالگرد مرگ عماد مغنیه فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله لبنان گفته بود «قصاص این خون‌ها نابودی رژیم صهیونیستی است و دشمن می‌داند که این یک امر حتمی است این وعده الهی است که حتما تحقق پیدا خواهد کرد.»/بی بی سی فارسی


کشته شدن ۵ نیروی نظامی و دستگیری ۳۰۰ درویش گنابادی در گلستان هفتم

سخنگوی نیروی انتظامی از کشته شدن ۵ تن در درگیری‌های شب گذشته خیابان پاسداران تهران خبر داد.

 به گفته منتظرالمهدی سه تن از ماموران نیروز انتظامی در حمله اتوبوس به صف ماموران کشته شدند و همچنین دو بسیجی نیز یکی در حمله خودروی سمند و دیگری با سلاح  سرد کشته شد. از کشته شدگان احتمالی دراویش خبری در دست نیست.

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین از دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر از دراویش خبر داد.

روز گذشته تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در شمال تهران در اعتراض به بازداشت یکی از اعضای این گروه، به درگیری با پلیس و خشونت منجر شد./عصرایران


لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج پیدا شد

لاشه هواپیمای سقوط کرده شرکت هواپیمایی آسمان در ارتفاعات کوه دنا در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نقل پیدا شد.

 

 


مادر زهرا رهنورد درگذشت

احترام‌السادات نواب صفوی مادر زهرا رهنورد ضبح امروز درگذشت. به گزارش کلمه، خانم نواب صفوی در هنگام فوت ۹۳ سال داشت.

به گزارش  کلمه صبح امروز زهرا رهنورد و میرحسین موسوی اجازه یافتند با حضور ماموران در کنار پیکر خانم نواب صفوی حضور پیدا کنند.

مرحوم نواب صفوی در سال‌های اخیر از دیدار منظم با فرزند خود زهرا رهنورد محروم بود. وی در یکی از دیدارها با خانواده زندانیان گفته بود: مرتب به من آشنا و غریبه زنگ می زنند و می پرسند از آقای مهندس چه خبر از خانم دکتر چه خبر؟ من هم می‌گویم همان خبری که شما دارید را ما هم داریم.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »