رییس فدراسیون کشتی: اولویت‌ ما جلوگیری از تعلیق کشتی ایران بود

زیتون– رسول خادم٬ رییس فدراسیون کشتی٬ در واکنش به صدور شش ماه محرومیت علیرضا کریمی گفت: «اولویت ما جلوگیری از تعلیق کشتی ایران بود.»

پنجم آذرماه امسال فیلمی از کشتی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال در لهستان، که در آن مربی از او می‌خواد ببازد.
در این ویدئو در حالی که علیرضا کریمی از حریف روس خود پیش است، صدای مربیان کشتی گیر وزن ۸۶ کیلو شنیده می‌شود که به او می‌گویند «بباز علیرضا٬‌ باید ببازی علیرضا.»
علیرضا کریمی در صورت برد باید با کشتی‌گیر اسرائیلی روبرو می‌شد.

شب گذشته (جمعه) اتحادیه جهانی کشتی (فیفا) علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی را به مدت شش ماه از حضور در رقابت‌های کشتی محروم کرده است.

حمیدرضا جمشیدی، مربی آن تیم کشتی نیز به مدت دو سال از حضور در رقابت‌ها محروم شده‌ است.

فدراسیون کشتی ایران در واکنش اعلام کرد که محرومیت علیرضا کریمی و مربی او فقط شامل رقابت‌های بین‌المللی است و آقایان کریمی و جمشیدی می‌توانند در مسابقات داخلی حضور داشته باشند.

روابط عمومی فدراسیون کشتی ایران همچنین تاکید کرد که با مذاکراتی که مقام‌های ایرانی با اتحادیه جهانی داشتند «خطر تعلیق کشتی ایران رفع شد» و با «اعمال تخفیفاتی» فقط علیرضا کریمی و مربی او حکم محرومیت گرفته‌اند.

رسول خادم به ایسنا گفت: «کمیته بین المللی المپیک که به هر حال تحت نفوذ قدرت های بزرگ سیاسی و اقتصادی جهان است، از طریق اتحادیه جهانی کشتی، پیگیر تعلیق کشتی ایران از حضور در رقابت های بین المللی شد.طی دو ماه و نیم گذشته طی دو نوبت توانستیم اعلام رای در اینباره را به عقب بیندازیم اما در نهایت از هفته گذشته این موضوع بصورت جدی در دستور کار اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »