????زنده| کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست، بازداشت شد


دادستان تهران: فردی که در زندان خودکشی کرد از متهمان جاسوسی بود

جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در پاسخ به  یک سوال درباره اینکه  فرد بازداشتی که فعال محیط زیست بوده در زندان خودکشی کرده (کاووس سیدامامی)،ارتباطی با پرونده دستگیری جاسوسان دارد، گفت:این فرد از همان متهمان بود و باتوجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته متاسفانه در زندان دست به خودکشی زد./ ایلنا


آشنا: مصیبت یک مرتضوی برای یک کشور کافی است


 کاوه مدنی، معاون سازمان محیط زیست بازداشت شد

کاوه مدنی، معاون بین الملل نوآوری سازمان محیط زیست بازداشت شد.

به گفته محمود صادقی، نماینده مجلس ایران مدنی روز گذشته توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.

مدنی که از پژوهشگران و فعالان حوزه محیط زیست و استاد امپریال کالج لندن است، امسال به سمت معاونت سازمان محیط زیست رسید.

تعدادی از فعالان محیط زیست از دو هفته گذشته در ایران در بازداشت شدند. روز گذشته خانواده کاووس سیدامامی، یکی از فعالین مذکور خبر از «خودکشی» وی در زندان دادند .

رئیس دادگستری تهران نیز امروز اعلام کرد که احتمال دارد تعداد دیگری از فعالان حوزه محیط زیست بازداشت شوند.


آذری جهرمی: گزارش حملات سایبری شب گذشته بزودی اعلام ‌می‌شود

شب گذشته سایت چند روزنامه در ایران هک شده و خبر جعلی درگذشت آیت‌الله خامنه‌ای در آنان منتشر شد. حال وزیر ارتباطات» از ارائه گزارش این «هک» ها در ساعات آینده خبر می‌دهد.

قانون، آرمان و ستاره صبح از جمله این سایت‌ها بودند.

روزنامه قانون ساعتی بعد از انتشار خبری مبنی بر مرگ آیت‌الله علی خامنه‌ای، در توییتر و تلگرام خود اعلام کرد که این سایت “هک شده و هکرها شروع به گذاشتن اخبار جعلی بر روی سایت کرده‌اند.”

سردبیر قانون گفته بود که این روزنامه از طریق پلیس فناوری اطلاعات یا فتا پیگیر این موضوع است.


ابتکار درباره مرگ فعال محیط زیست: ترجیح می‌دهم اظهار نظر نکنم

معصومه ابتکار، درباره مرگ یکی از فعالان محیط زیست بازداشت شده و وضعیت دیگر بازداشت شدگان گفت: ترجیح می‌دهم در حال حاضر اظهارنظری در این‌باره نداشته باشم اما به شدت نگران هستم./ایلنا


مشاور رییس‌جمهوری: حامیان حیات وحش خودکشی نمی‌کنند


«عاصمه جهانگیر» درگذشت

رسانه‌های پاکستانی از درگذشت عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، به دلیل سکته قلبی خبر دادند.

عاصمه جهانگیر ۶۶ ساله با پایان مأموریت احمد شهید از آبان ماه ۱۳۹۵ به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران کارش را آغاز کرده بود.


 انجمن علمی جامعه‌شناسی  ایران خواستار توضیح درباره «خودکشی» سیدامامی شد

انجمن علمی جامعه‌شناسی در ایران در واکنش به انتشار خبر «خودکشی» کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست در زندان اوین، طی اطلاعیه ای از مرگ او ابراز تأسف کرده‌ و خواستار توضیح مسئولان شده است. 

روز گذشته رامین سیدامامی، فرزند این عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق در اینستاگرام خود اعلام کرد که دو هفته بعد از بازداشت، مسئولان امنیتی زندان اوین در روز جمعه بیستم بهمن ماه به مادرش خبر داده‌اند که کاووس سیدامامی در زندان «خودکشی»کرده است.

انجمن جامعه‌شناسی ایران در این اطلاعیه گفته : «به شهادت همه کسانی که با این بزرگمرد سروکار داشته اند، علاوه بر دانش عمیق، اخلاقی نیکو و آرامشی مثال زدنی داشت. به همین دلیل، اخبار منتشرشده درباره وی در باور نمی گنجد و انتظار می‌رود مسئولان امر درباره این ضایعه دردناک پاسخگو باشند و به افکار عمومی توضیح دهند.»

همچنین انجمن علوم سیاسی ایران نیز در اطلاعیه ای جداگانه از این اتفاق ابراز تاسف کرده است.


حسن روحانی :برخی را از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم نکنیم


سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیری‌ها در سوریه شد


 رییس دادگستری استان تهران: احتمال بازداشت فعالان محیط زیست دیگر وجود دارد

غلامحسین اسماعیلی، رییس دادگستری استان تهران بازداشت برخی از فعالان محیط زیست به علت ارائه اطلاعات به بیگانگان را تایید کرده و گفت جمعی از کسانی که اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند و به بیگانگان می‌دادند، شناسایی شدند و برخی‌ها دستگیر شدند و برخی‌ها هم ممکن است، در آینده دستگیر شوند. پرونده در مرحله اولیه است و جزییات قابل بیان نیست.

همچنین محمود صادقی، نماینده مجلس درباره دستگیری ۷ نفر از فعالان محیط‌زیست و مرگ کاووس سیدامامی (جامعه شناس و استاد دانشگاه امام صادق) در بازداشتگاه، به ایلنا گفت: از دیروز صبح با واسطه از بستگان این افراد در جریان این موضوع قرار گرفتم و به طور دائم پیگیر این قضیه بودم و با معاون پارلمانی وزیراطلاعات صحبت کردم.

افراد بازداشت شده از نخبگان محیط‌زیست ایران هستند و روی پروژه حفظ یوزپلنگ ایرانی کار می‌کردند./امتداد


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »