????زنده|یخبندان در تهران، یک کشته و ۱۳۸ مجروح

یخبندان در تهران، یک کشته و ۱۳۸ مجروح


تقی کروبی: پدرم گفت نامه به رهبری وظیفه شرعی و ملی‌اش است


نماینده زن مجلس: از بند زنان اوین دیدار نکردیم

نمایندگان مجلس امروز بعد از مدت‌ها رای‌زنی و تاخیر برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر به بازدید زندان اوین رفتند. به گفته فاطمه سعیدی نماینده تهران در مجلس  فقط چهار نفر از بازداشتی‌های اعتراضات مانده بودند و باتوجه به آن‌که به‌گفته مسوولان زندان اوین، هیچ زنی در میان بازداشت‌شدگان فعلی وجود نداشت، از بند زنان بازدید نکردند.

سعیدی گفت: «بازدید بیش از دو ساعت به‌طول انجامید و قرار شد جمع‌بندی نهایی در قالب گزارشی تا فردا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.»

به گفته این نماینده باتوجه به آن‌که به‌گفته مسوولان زندان اوین، هیچ زنی در میان بازداشت‌شدگان فعلی وجود ندارد، از بند زنان بازدید نکرده و با این حال از بندهای ۲۰۹ و بخش‌هایی دیگر از زندان مردان بازدید کردیم./ ایلنا


پسر خیابان انقلاب: اسم من اسم شماست

https://twitter.com/valaamagham/status/958282498122944512


رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس: فیلم خودکشی سینا قنبری را دیدیم

اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس که امروز به همراه گروهی از نمایندگان برای بازدید زندان اوین رفت، درباره مرگ سینا قنبری در زندان گفت:«در خصوص آن فردی که در اغتشاشات دستگیر شده بود و صحبت آن بود که خودکشی کرده هم فیلم مربوط به آن دیده شد و هم از محلی که جسد وی پیدا شده و احیانا در آن جا خودکشی کرده بازدید شد.»

ملکشاهی افزود:« جلسه ای با رییس کل سازمان زندان ها و مدیر کل و مسئولین زندان اوین داشتیم که به سوالات نمایندگان پاسخ داده شد. همچنین جمع بندی کلی را در این باره فردا ارائه خواهیم داد.»/ایران آنلاین


برای نرگس حسینی، دومین دختر خیابان انقلاب وثیقه ۵۰۰ میلیونی صادر شد


خبرنگاران به نشانه اعتراض صحن شورای شهر تهران را ترک کردند

در  جلسه علنی صبح امروز شورای شهر، اعضا در مورد سهمیه طرح ترافیک سالیانه گروه‌های خاص به گفت و گو پرداختند.

در موضوع  اعطای سهمیه طرح ترافیک سالیانه به خبرنگاران موافقان و مخالفان صحبت کردند.

اعضای مخالف در میان صحبت های خود الفاظ توهین‌آمیز به کار بردند و بعد از آن تمامی خبرنگاران حاضر در صحن علنی، به نشانه اعتراض صحن شورای شهر را ترک کردند./امتداد


مهدی کروبی به رهبر جمهوری اسلامی: نظارت استصوابی با حمایت صریح شما اعمال شد

مهدی کروبی امروز در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی که در سایت سحام نیوز منتشر شد نوشت: « در سال ۱۳۷۱ جنابعالی در نماز جمعه آن‌ زمان نیروهای خدوم و صادق مجلس را فتنه‌گر خواندید و از مردم خواستید به فتنه‌گرها رأی ندهند. اشخاصی که نباید دخالت می‌کردند در امر انتخابات دخالت کردند و برای اولین‌بار نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان بدون هیچگونه لفظ یا عبارت قانونی و تنها به اتکای حمایت صریح شما اعمال و اجرا شد.»
این رهبر در حصر «جنبش سبز» در ادامه به رهبر جمهوری اسلامی یادآوری کرد که « وقتی مجلسی تابع در خرداد ۱۳۷۱ تشکیل شد قانون انتخابات اصلاح و لفظ نظارت استصوابی به ماده ۳ قانون مربوطه اضافه گردید و مجلس از عصاره ملت به عصاره قدرت تبدیل شد.»
او سپس به دبیر شورای نگهبان تاخت و افزود:« فردی نظیر جناب جنتی نزدیک به ۲۵ سال در کسوت دبیری شورای نگهبان، بی‌رحمانه با آبروی افراد بازی‌ کرده است. کند ذهنی، عجول بودن در تهمت زدن به افراد و دست بردن در انتخاب مردم ویژگی منحصر به فرد این عضو کهنسال شورای نگهبان {احمد جنتی} است.

 

 


۶۹ درصد جمعیت ایران از اینترنت استفاده می‌کنند


محسن هاشمی:صداوسیما در جذب مشارکت اجتماعی در بحران‌ها مطلوب عمل نمی‌کنند

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: بعد از بحران زلزله در اطراف تهران و حتی بحران ‌نارضایتی‌ها، این‌بار به بحران برف رسیدیم که تهرانی‌ها بازهم در این بحران‌ها غافلگیر شدند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: صداوسیما و رسانه‌ها در جذب مشارکت اجتماعی در بحران‌ها مطلوب عمل نمی‌کنند./ایسنا


آمریکا ممنوعیت ورود مهاجران از ۱۱ کشور را لغو کرد

 


مهدی کروبی به رهبر جمهوری اسلامی: مسئولیت سیاست‌های گذشته‌تان را بپذیرید

مهدی کروبی یکی از رهبران در حصر «جنبش سبز» در نامه‌ای به آیت الله خامنه‌‌ای از وی خواست «به جای سخن گفتن از جایگاه اپوزسیون و انتقاد از دیگران، بار مسئولیت سیاست‌های‌ سه دهه گذشته» خود را بپذیرد.

در بخشی از این نامه کروبی دلیل این نامه نگاری را اینطور عنوان کرد که «اخیراً سخن درستی را مطرح کردید که “کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند.”»

کروبی اصل پاسخگویی اصلی عام‌الشمولی دانست که  «استثناء بردار» نیست و هرکس به میزان سهم و حضورش در قدرت باید پاسخگوی مسئولیت‌هایش باشد./سحام

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »