محکومیت دو شهروند زردشتی به حبس و مصادره اموال

زیتون–  کارن وفاداری و همسرش آفرین نیساری، دو شهروند زردشتی٬ به حبس و مصادره تمامی اموال محکوم شده‌اند.

کانون مدافعان حقوق بشر خبر داد که قاضی صلواتی آفرین نیساری، مدیر گالری هنری «ان» را به ۱۶ سال حبس و همسرش کارن وفاداری، که دارای تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی‌ست را به ۲۷ سال زندان و مصادره تمامی اموال محکوم کرده است.

 دادگاه این زوج در آذرماه سال جاری در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

این حکمدر حالی صادر شده است که آفرین نیساری و کارن وفاداری اتهامات وارد شده را رد کرده بودند.

آفرین نیساری‌ و کارن وفادادی روز ۳۰ تیر سال گذشته به دست ماموران سپاه پاسداران بازداشت شدند و مدت پنج ماه در سلول‌های انفرادی بند دو- الف زندان اوین، زندانی بودند. آنها پس از این مدت به بندهای عمومی اوین منتقل شدند.

خواهر کارن وفاداری، شهروند ایرانی – آمریکایی و مدیر گالری هنری «آن» در تهران، آذرماه سال گذشته در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای به بازداشت برادر و همسر برادرش از مرداد ماه سال جاری اعتراض کرد.
کاته وفاداری، خواهر این شهروند بازداشت شده، در‌ نامه‌ای که از سوی وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر منتشر شده، نوشت ماموران امنیتی پس از بازداشت برادر او، به گالری وی رفته و «پس از توقیف و شکستن برخی از آثار، گالری را مهر و موم کرده‌اند.»

کاته وفاداری در ادامه این نامه نوشته است که اظهارات چند ماه گذشته دادستان تهران درباره دستگیری «دو ایرانی با تابعیت مضاعف» و «کشف مشروبات الکلی» از خانه آنها اشاره به کارن وفاداری و همسر او دارد. در حالی که مصرف مشروبات الکلی برای اقلیت های دینی زردشتی و مسیحی، در ایران منع قانونی ندارد. کاته وفاداری با همین استدلال تاکید می‌کند که بازداشت یک اقلیت دینی صرفا به دلیل داشتن مشروبات الکلی در منزل «نقض مقررات جامعه چند آیین و مذهب، و اصول عرف است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »