????زنده|رییس کمیسیون اصل نود درباره پرونده سعید طوسی: نمی‌توانیم دخالت کنیم

رییس کمیسیون اصل نود درباره پرونده سعید طوسی: نمی‌توانیم دخالت کنیم


وزیر راه: برای ایران نگرانم


تکثیر دختران خیابان انقلاب

امروز زنان شهر تهران و بعضی از شهرهای دیگر کشور مانند اصفهان در اعتراض به حجاب اجباری به شیوه «دختر خیابان انقلاب» روسری خود را بر سر چوب کرده و بدون حجاب در اماکن عمومی ظاهر شدند. این کار با موج استقبال عظیمی در شبکه های اجتماعی مختلف مواجه شد.

پیشتر ، زنی که به «دختر خیابان انقلاب» معروف شد، در این خیابان کشف حجاب کرده بود. ویدا موحد٬ دختر خیابان انقلاب، زن جوان بود که در ششم دی‌ ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری سفیدرنگی را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد. بر اساس اخبار منتشرشده، پلیس ایران وی را دستگیر کرده است. نسرین ستوده در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶ از آزادی وی خبر داد. او در فیسبوک خود اعلام کرد که ویدا موحدی در هفتم بهمن ماه آزاد شده است.

 

 


محمود صادقی: خانواده شاکیان سعید طوسی به دلیل عدم تمکن مالی وکیل نداشتند

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به صدور حکم ۴سال حبس برای متهم پرونده کودک‌آزاری قاری قرآن در دادگاه بدوی، تاکید کرد خانواده کودکان به‌دلیل عدم تمکن مالی، برای پیگیری قضایی پرونده  وکیل نداشتند.

صادقی افزود: اخیراً اولیای ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و در ادامه پیگیری شکایتشان یک نسخه از رای را به بنده و یک نسخه نیز به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردند.

وی همچنین تاکید کرد« ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود.»/ایرنا



بازدید نمایندگان از زندان اوین مجددا به تعویق افتاد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام کرد که با توجه به اینکه به دلیل شرایط جوی هنوز تعدادی از نمایندگان نتوانستند به تهران بیایند، بازدید از زندان اوین به زمان دیگری موکول شده است که تصمیم‌گیری در مورد زمان آن احتمالا فردا در صحن علنی انجام می شود./ایسنا


سرگردانی مسافران در فرودگاه‌های ایران


باقر نمازی به مرخصی آمد

وکیل باقر نمازی، شهروند ایرانی – آمریکایی زندانی در ایران گفت که او پس از مرخص شدن از بیمارستان برای چهار روز یعنی تا پنجشنبه اجازه مرخصی یافته است.

وزارت امور خارجه آمریکا آزادی موقت باقر نمازی شهروند دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی را تایید کرد و خواستار آزادی دائمی وی شد.

باقر نمازی به همراه پسرش سیامک نمازی به خاطر آنچه جاسوسی برای آمریکا خوانده شده، به ده سال زندان محکوم شده است./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »