????زنده| دو انفجار انتحاری در بغداد

دو انفجار انتحاری در بغداد

پلیس عراق اعلام کرد که دو عامل انتحاری امروز (دوشنبه) خود را در بازار شلوغی در مرکز بغداد منفجر کردند که این حملات دستکم ۳۸ کشته برجای گذاشت.

این دو حمله انتحاری پیاپی دو روز پس از حمله‌ای مشابه به یک ایست بازرسی پلیس در شمال بغداد صورت می‌گیرد که هشت کشته برجای گذاشت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است ولی ظن آن می‌رود که گروه حکومت اسلامی به مانند سایر حملات در این عملیات‌های انتحاری دست داشته باشد.

حملات انتحاری روز دوشنبه در ساعات شلوغی میدان طیران بغداد صورت گرفت که معمولاً کارگران برای پیدا کردن کار در آنجا تجمع می‌کنند. مقام‌های عراقی می‌گویند که انفجارهای یاد شده همچنین حداقل ۱۵۰ زخمی داشته است.

هلال احمر: خسارتی از زلزله فیروزکوه فعلا گزارش نشده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اعلام اینکه در پی زلزله فیروزکوه، هلال احمر این شهرستان در حالت آماده‌باش است گفت که تا کنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

ساعت ۱۷:۲۰ زلزله ۴.۳ ریشتری فیروزکوه در رخ داد

ائمه جمعه استان‌ها  عضو هیات امنای دانشگاه آزاد شدند


برای خدمه سانچی بنای یادبود ساخته می‌شود


کارگران نیشکر هفت تپه اعتصاب کردند

بیش از ۵۰۰ کارگر کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، صبح امروز در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدی می‌خواندند، در محوطه مجتمع دست به اعتراض صنفی زدند. این کارگران به صورت روزمزد در این شرکت مشغول به کار هستند.

کارفرما اعلام کرده ظرف یک هفته تمامی مطالبات باقی‌مانده پرداخت خواهد شد./ایلنا


نماز طلب باران در بیرجند و زابل

 


آملی لاریجانی: به تحریم شدنم از سوی آمریکا افتخار می‌کنم

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایارن  درجلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تحریم خود از سوی آمریکا گفت: « از نظر شخصی این امر را افتخاری برای خود می‌دانم و معتقدم که این اقدام دلیل بر صحت مسیر و راهی است که در پیش گرفته ایم لذا از این جهت اقدام آمریکا هیچ اهمیتی ندارد.».

با این وجود رییس قوه قضاییه در ادامه تاکید کرد: تحریم رئیس قوه یک کشور، عبور از همه خطوط قرمز بی‌المللی است و آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی در برابر چنین اقدامی ساکت نخواهد نشست./ میزان


بررسی مجدد ۱۵ هزار پرونده اعدام محکومان مواد مخدر 

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام کرد که ۱۵ هزار پرونده توقف اعدام محکومان دوبارهه بررسی می‌شود و گفت: «تعیین حکم جدید بعد از توقف حکم اعدام به تشخیص و رای قاضی بستگی دارد.»

نوروزی افزود: «در حقیقت حکم اعدام این افراد لغو و به مجازات‌ دیگر تخفیف می‌یابد، مگر اینکه این افراد در قالب باند و گروه‌های مسلحانه دستگیر شده‌اند یا سابقه ۱۵ سال محکومیت قطعی داشته‌اند.»

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی همچنین تاکید کرد: «در حال حاضر نیز قانون اعدام برای سرشاخه‌ها و کسانی که گروه و باند تشکیل داده و بیش از سه کیلو مواد مخدر صنعتی و ۵۰ کیلو تریاک از آن‌ها کشف و ضبط شده است یا در حمل و نقل بیش از ۱۰۰ کیلو مواد مخدر نقش داشته باشند، اجرا می‌شود.»/ایلنا


۸۰۰ میلیارد تومان خارج از بودجه به صداوسیما داده می‌شود

سالانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمانهای اجرایی کشور به صداوسیما پرداخت می‌شود. این رقم علاوه بر بودجه ۱۶۰۰میلیارد تومانی است که دولت به رسانه ملی پرداخت می کند/ ایسنا


در ارکستر ملی اصفهان اجازه حضور زنان روی صحنه داده نشد


۲۰ هزار میلیارد تومان در شهرداری گم شد

فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: وقتی مجموع درآمدهای حاصله را از مجموع هزینه‌های انجام شده کسر می‌کنیم به یک شکاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی در مجموع ۱۲ سال گذشته می‌رسیم. معلوم نیست این پول کجا رفته و باید تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه افشاگری‌های روز گذشته شهردار تهران درباره تخلفات شهردار سابق تهران افزود: وضعیت فساد در قراردادهای شهرداری با این رقم‌های کوچک قابل مقایسه نیست. مشکل قراردادهای صوری یک میلیارد و ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد نیست موضوع حیف و میل اموال در شهرداری در میان افکار عمومی نباید در حد یک میلیارد تقلیل یابد.

در طی هفته‌های اخیر درخواست تحقیق تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی رد شده بود.

حال پروانه مافی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می‌گوید: امکان پیگیری و انجام مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس وجود دارد و به لحاظ قانونی مشکلی نیست./ایسنا


لاریجانی با بازدید نمایندگان از اوین موافقت کرد


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »