با تصمیم مجلس رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن شد

زیتون– بهروز نعمتی٬‌سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبر داد که در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس با حضور وزرای اطلاعات، کشور، دبیر شورای عالی امنیت ملی، جانشین فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان صداوسیما، رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن شد و مقرر شد وزارت ارتباطات تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر اخذ کند.

دهم دی ماه دسترسی کاربران ایرانی به تلگرام و اینستاگرام محدود شد.
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که «با تصمیم سطوح عالی امنیتی» فعالیت دو شبکه پیام رسان «تلگرام و اینستاگرام» به طور موقت محدود می شود.
خبرگزاری صدا و سیما بدون اشاره به نام این منبع آگاه٬ به نقل از او نوشت که این تصمیم در راستای حفظ آرامش و امنیت شهروندان اتخاذ شده است.
بزرگترین حجم از کاربران تلگرام در ایران وجود دارند.

پس از گذشت چند روز دسترسی کاربران به اینستاگرام آزاد ولی تلگرام همچنان محدود ماند.

به گفته نعمتی با توجه به اینکه موضوع فیلترینگ به شورای عالی امنیت ملی مطرح بود، قرار شد با تمهیدات لازم نسبت به رفع فیلتر اقدام شود، البته فیلترینگ تلگرام به تعهداتی که مجموعه تلگرام باید بدهد، بستگی دارد به ویژه اینکه یکی از سایت‌های معاند اقداماتی انجام داد و ابزار اطلاع‌رسانی آن نیز تلگرام بود بنابراین از وزارت ارتباطات خواسته شد تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر تلگرام انجام دهد و در این زمینه مذاکراتی داشته باشد.

تصمیم به فیلتر تلگرام پس از آن گرفته شد که پل دورف٬ مدیر این شبکه پیام رسان٬‌ به در خواست وزیر ارتباطات سه کانل آمد نیوز بر روی این شبکه را بست ولی از بستن دیگر کانال‌های منسوب به این وب‌سایت خودداری کرد.

پیشتر چند نماینده مجلس با ادامه فیلترینگ تلگرام مخالفت کرده بودند. اما محمدجواد آذری جهرمی٬ وزیر ارتباطات٬ ۱۳ دی ماه ادامه فعالیت تلگرام را مشروط به حذف موارد به گفته او «تروریستی» کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »