آموزش زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ممنوع شد

زیتون– مهدی نویدادهم٬‌ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد که «تدریس زبان انگلیسی» در مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی در ساعات رسمی یا غیررسمی «ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.»

رهبر جمهوری اسلامی، ۱۲ اردیبهشت سال ۹۵، به تاکید بر آموزش زبان انگلیسی در ایران اعتراض کرده و این موضوع را مصداق باز شدن در های فرهنگی کشور به روی تهاجم فرهنگی خوانده بود.

آیت الله خامنه‌ای در ادامه سخنانش موضوع مخالفت با آموزش زبان انگلیسی را به معنای مخالفت با یادگیری زبان خارجی ندانست، بلکه این موضوع را «ترویج فرهنگ بیگانه در کشور و در میان کودکان، نوجوانان و جوانان» معرفی کرد. او در ادامه گفت که در ایران برای مقابله با ترویج زبان و فرهنگ بیگانه برنامه ای وجود ندارد و میدان برای گسترش فرهنگ بیگانه باز گذاشته شده است. او همچنین با اشاره به ایجاد انواع موانع و سختی‌ها برای ترویج زبان فارسی در برخی از کشورهای غربی، گفت:« در شرایطی که آن‌ها اجازه ترویج زبان فارسی را نمی‌دهند، ما زبان و فرهنگ آن‌ها را ترویج می‌کنیم، آیا این کار واقعاً عقلانی است؟»

دو روز پس از آن سخنرانی٬ حسن روحانی٬ رییس جمهوری گفته بود که برای دستیابی به علم روز دنیا و جبران عقب ماندگی‌های ایران باید زبان‌های خارجی بی‌آموزیم.

اگر چه اردیبهشت ماه همان سال احمد عابدینی، معاون وقت شورای عالی آموزش و پرورش خبر از افزوده شدن آموزش پنج زبان خارجی در مدارس ایران داد.  به گفته او طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حداقل تعداد دانش آموزان برای تشکیل هر یک از کلاس های زبان خارجی در هر مدرسه ۱۵ نفر است و کمتر از این تعداد، کلاس تشکیل نخواهد شد.

به گفته او تصمیم جدید آموزش و پروش مبنی بر آموزش زبان های متنوع پس از توصیه رهبر جمهوری اسلامیمبنی بر عدم تمرکز بر زبان انگلیسی صورت گرفته است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »