آیت‌الله خامنه‌ای: دشمنان مسئول اعتراض‌های اخیر هستند

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی،‌ امروز (سه‌شنبه) «دشمنان ایران» را متهم کرد که در قضایای چند روز اخیر، با ابزارهای گوناگون در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.»

او در دیدار هفتگی با خانواده شهدای جنگ٬ بدون توضیح بیشتر در این مورد تنها گفت: «در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت.»

این اولین اعتراض در ایران است که به سرعت واکنش آیت‌الله خامنه‌ای را برنیانگیخته است.

رهبر جمهوری اسلامی پس از واقعه کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸ و جنبش سبز در سال ۸۸ ٬ که هر دو به مراتب از وسعت کمتری برخوردار بودند٬ تنها پس از چند روز سخنرانی کرد.

اما این بار رهبر جمهوری اسلامی تنها وعده «سخن گفتن در آینده» داده است. البته این اولین باری نیز هست که مردم معترض به سرعت در شعارها و اعتراضاتشان شخص آیت‌الله خامنه‌ای را مخاطب قرار داده اند.

تجمع‌ها و تظاهرات از روز پنجشنبه گذشته در شهر مشهد آغاز شد که شرکت‌کنندگان در آن ضمن اعتراض به گرانی و مشکلات اقتصادی، شعارهایی علیه رهبر و رییس جمهوری سر داده‌اند.

دامنه این اعتراضات به سرعت بالاگرفت و به شهرهای مختلف ایران سرایت کرد.

صدا و سیما امروز از کشته شدن دست کم ۹ نفر در اعتراض‌های دوشنبه شب در استان اصفهان در مرکز ایران خبر داده است.

به گفته شبکه خبر، ۶ نفر در درگیری‌های قهدریجان، یک نفر در خمینی‌شهر، یک عضو بسیج در کهریزسنگ نجف‌آباد و یک مأمور نیروی انتظامی در نزدیکی نجف‌آباد کشته شدند.

روز گذشته نیز شبکه خبر، وابسته به صدا و سیما٬‌ اعلام کرد که ۱۵ نفر در طی اعتراضات سراسری در ایران کشته شده‌اند.

بر اساس این خبر طی چهار روز اول اعتراضات  ۶ نفر در تویسرکان٬ سه نفر شاهین شهر٬ ۴ نفر دورود و ۲ نفر در ایذه کشته شده‌اند.

بر اساس این دو خبر صدا و سیما تا کنون حداقل ۲۱ نفر در ایران در طی اعتراضات سراسری کشته شده‌اند.

پیش از این، نمایندگان شهرهای درود و ایذه از کشته شدن ۶ نفر در این دوشهر خبرداده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »