تلگرام و اینستاگرام در ایران محدود شدند

زیتون– تلگرام و اینستاگرام در ایران محدود شدند.
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که «با تصمیم سطوح عالی امنیتی» فعالیت دو شبکه پیام رسان «تلگرام و اینستاگرام» به طور موقت محدود می شود.
خبرگزاری صدا و سیما بدون اشاره به نام این منبع آگاه٬ به نقل از او نوشت که این تصمیم در راستای حفظ آرامش و امنیت شهروندان اتخاذ شده است.
بزرگترین حجم از کاربران تلگرام در ایران وجود دارند.

پول دوروف٬‌ مدیر تلگرام٬ نیز در توییتی تایید کرده است که جمهوری اسلامی در حال مسدود کردن دسترسی کاربران به این پیام‌رسان اینترنتی هستند.

پاول دوروف می‌گوید که مقامات ایران از تلگرام خواسته بودند که کانال‌های مربوط به تظاهرات مسالمت‌آمیز را مسدود کند، اما وقتی تلگرام با این درخواست مخالفت کرد، مقامات ایران مسدود کردن دسترسی به کل تلگرام را برای اکثریت کاربران ایرانی آغاز کرده‌اند.
خبر اختلال در دسترسی به شبکه‌های پیام رسان و حتی مختل شدن اینترنت خطوط تلفن همراه در ایران از شب گذشته توسط کاربران منتشر شده بود.
خبرگزاری ایلنا نیز به نقل از یک منبع آگاه درباره قطعی شب گذشته ارتباطات سیار و اختلال در ارتباطات ثابت نوشت ارتباطات سیار روز گذشته با «دستور مجموعه وزارت ارتباطات یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» قطع نشده بود و «تمامی اختالات مربوطه به دستور مقامات بالا دستی در یکی از  نهادهای ذیربط امنیتی رخ داده است.»
این منبع آگاه تاکید کرد که باتوجه رخدادهای چند روز اخیر، دستور داده شده است تا در صورت برگزاری تجمعات قطعی نقطه‌ای ارتباطات ثابت و قطع اینترنت موبایل خواهیم داشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »