???? زنده| آخرین گزارش‌های تصویری از اعتراض‌های مردم در شهرهای مختلف/۱۰ دی


تیراندازی در خرم‌آباد


ساوه: جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم، نمیخواهیم

 


درگیری شدید مردم و نیروهای نظامی در شاهین شهر

 


شب گذشته ۱۰۰ نفر در اراک دستگیر شدند

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۱۰۰ ‌نفر در تجمعات شب گذشته اراک دستگیر شدند، گفت: با هرگونه تجمع غیرقانونی به‌شدت برخورد می‌شود.

سیدعلی آقازاده  تصریح کرد: متأسفانه گروه مهاجم با حمله به اماکن عمومی و حمله به مأموران انتظامی ما حدود ۱۲ نفر از نیروهای انتظامی استان را مضروب کردند که دو نفر از این مأموران با چاقو مجروح شدند که یکی از افسران اکنون در بیمارستان در بخش آی‌سی‌یو بستری است که ریه این افسر فداکار متأسفانه پاره شده است.

آقازاده ادامه داد: این تحرکات از سوی ضدانقلاب و جزئی از اراذل و اوباش اتفاق افتاده و حتماً هم با اینها برخورد می‌شود که عده‌ای از آنها شناسایی شدند، هم تلفن‌های آنها ردشان گرفته شده و اسامی آنها در حال شناسایی است./تسنیم


تحلیل‌ها و گزارش‌های اختصاصی زیتون در خصوص اعتراضات اخیر:

یادداشت

گزارش


‏شلیک تیر در ⁧تویسرکان

 


روحانی در مورد اعتراضات اخیر: طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند


حسن روحانی: ترامپ حق ندارد برای مردم ایران دلسوزی کند


دهم دی ماه٬‌ خرم‌آباد

 

نماینده لرستان: پلیس راهی جز شلیک به هنجارشکنان نداشت

حمیدرضا کاظمی٬ عضو مجمع نمایندگان استان لرستان٬ در مورد کشته شدن دو نفر در شهرستان درود از توابع این استان گفت: «راهی جز برخورد و شلیک پلیس با کسانیکه شب گذشته هنجارشکنی کردند و به خیابان ها ریخته بودند وجود نداشت.»

شب گذشته حداقل دو نفر در تجمع اعتراضی در شهرستان درود کشته شدند. حبیب‌الله خجسته پور٬معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان٬ صبح امروز ضمن تایید خبر کشته شدن دو نفر در اعتراض شب گذشته درود٬ گفته بود که «تعدادی از افراد که با فراخوان گروه‌های معاند داخل خیابان آمده بودند منجر به درگیری شد اظهار داشت: در این درگیری متأسفانه دو نفر از همشهریان عزیز دورود کشته شدند.»

ساعت هفت شب تهران، خیابان انقلاب، کارگر شمالی


دستگیری حدود ۲۰۰ نفر در تجمعات اعتراضی دیروز

معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران از دستگیری حدود ۲۰۰ نفر در تجمعات اعتراضی دیروز شنبه در محدوده خیابان‌های انقلاب و ولیعصر خبر داده و گقته است که این افراد قصد درگیری و تخریب اموال را داشته‌اند.

علی اصغر ناصربخت درباره تجمع‌های امروز در خیابان‌های ولیعصر و انقلاب به خبرگزاری ایلنا گفت هرگونه تجمعی بدون اخذ مجوز خلاف مقررات است و «کاری که در حال انجام شدن است خلاف قانون است.»/ایسنا


خرمدره، درگیری ماموران با معترضان

این فیلم با عنوان تظاهرات روز یکشنبه ۱۰ دی در شبکه های اجتماعی پخش شده است.

 


ایلام، درگیری نیروهای گارد ویژه با معترضان

این فیلم با عنوان تظاهرات روز یکشنبه ۱۰ دی در شبکه های اجتماعی پخش شده است.

 


چابهار: این‌همه لشکر آمده علیه رهبر آمده

این فیلم با عنوان تظاهرات روز یکشنبه ۱۰ دی در شبکه های اجتماعی پخش شده است.

 


مشهد: سیدعلی حیا کن مملکت رو رها کن

این فیلم با عنوان تظاهرات روز یکشنبه ۱۰ دی در شبکه های اجتماعی پخش شده است.

 


گفتگوی تلویزیونی امشب رییس‌جمهور به صورت ضبط شده خواهد بود

گفتگوی تلویزیونی امشب رییس‌جمهور به صورت ضبط شده پخش خواهد شد و زنده نخواهد بود.

پیش از این ایلنا اعلام کرده بود کهدوربین‌های تلویزیونی با استقرار در نهاد ریاست جمهوری، سخنان حسن روحانی را خطاب به مردم ضبط خواهند کرد و این سخنان از صداوسیما پخش خواهد شد.

گفته می‌شود امشب رئیس‌جمهور درباره اتفاق‌های اخیر و اعتراض‌های مردمی با مردم سخن خواهد گفت./مهر


نماینده مجلس: سهم کسانی که نقد و اعتراض دارند به جز اعتراف تلویزیونی چه بوده


دادستان تهران: فردی که در خارج از کشور مردم را به اقدامات تروریستی تحریک نموده ‌است باید شناسایی شود

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد: تعدادی در حمله به اماکن عمومی دستگیر شدند. این افراد اعتراف کرده‌اند که احساساتی شده‌اند.

به گفته دادستان تهران در مصاحبه با این زندانیان، آنان با اعلام این که دچار احساسات شده و با توجه به جو ایجاد شده اقداماتی چون آتش زدن مسجد و اماکن عمومی را عملی ساخته‌اند، این که مسجد یا حسینیه را که نه نگهبان دارد و نه حفاظ؛ آن هم در ساعات نیمه شب آتش بزنند؛ و یا به افراد بسیجی‌ حمله کنند، کاملاً موید دخالت عوامل بیگانه در این وقایع و مجرمانه بودن آن است.
جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: اقداماتی چون فراخوان به شورش و تخریب اموال دولتی جرم و مستلزم مجازات سنگین است. از قضات می‌خواهیم با آمادگی کامل و با همکاری پلیس نسبت به تعقیب قضایی عوامل اصلی اقدام نمایند.
دادستانی تهران درخواست داده فردی که در خارج از کشور مردم را به اقدامات تروریستی، آتش زدن اموال عمومی و مانند آن تحریک نموده ‌است شناسایی شود./ایسنا


پنج تن از دراویش گنابادی از سوی سپاه پاسداران بازداشت شدند


معاون سیاسی وزیر کشور: تعطیلی شبکه‌های اجتماعی مقطعی است

معاون سیاسی وزیر کشور ایران در واکنش به خبر محدود و مسدود شدن تلگرام و اینستاگرام گفت: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های اجتماعی را ندارد، اما وقتی اختلالی در نظم عمومی ایجاد شود طبیعی است که به شکل مقطعی، دست به محدودیت بزنیم./فارس

 


تجمع اعتراضی بسیجیان مقابل دانشگاه تهران

 

 


کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران جلسه فوق‌العاده گذاشت

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون جهت بررسی حوادث اخیر خبر داد./ایسنا


مدیرعامل تلگرام: تلگرام در ایران مسدود شد چون درخواست فیلتر کانال  «صدای مردم» را نپذیرفتیم

مدیرعامل تلگرام: مقامات جمهوری اسلامی پس از آن‌که درخواست فیلتر کانال تلگرامی «صدای مردم» را نپذیرفتیم، این نرم افزار ارتباطی را در ایران مسدود کردند.


تلگرام و اینستاگرام موقتاً محدود شد

خبرگزاری صدا سیما به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد:با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام فقط به طور موقت محدود می شود.


 علی مطهری: مجوز تجمع بدهید

علی مطهری با انتشار یادداشتی از وزارت کشور خواست شرایط برای «اظهارنظر مدنی» مردم مهیا شود. 

نایب رئیس مجلس ایران  در عین حال خواست که با «تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب» برخورد شود.

به گفته مطهری در کشور ما فرهنگ اعتراض وجود ندارد. هر تجمع اعتراض‌آمیزی به سرعت از شعارهای اولیه دور می‌شود و به خشونت می‌گراید. شاید علت آن این باشد که مجوز هیچ تجمعی صادر نمی‌شود و وزارت کشور همه تجمعات و اعتراضات مدنی را غیرقانونی می‌نامد.

نایب رئیس مجلس ایران تاکید کرد: در چند روز اخیر اعتراضاتی عمدتاً اقتصادی در برخی از شهرهای کشور انجام شد. این که مردم احساس آزادی می‌کنند و نظر خود را در قالب تجمع یا راه‌پیمایی بیان می‌کنند یک نقطه روشن برای جامعه ما و نظام است اما این که این اظهارنظرهای جمعی توأم با تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم جامعه می‌شود یک نقطه منفی است./ایسنا

 


افزایش احتمال فیلتر شدن تلگرام در ایران

اخبار واصله از ایران حکایت از آن دارد که فشارهای زیادی برای فیلترینگ دائمی تلگرام در حال اعمال است

همچنین شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام، توسط اپراتورهای رایتل، همراه اول و ایرانسل مسدود شده است./جماران


تجمع خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل زندان اوین


کلیات بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تصویب شد

کلیات بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تصویب شد .کلیات لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شد که با ۵۲ درصد موافق، دو درصد ممتنع و ۴۶ درصد مخالف به تصویب رسید. /خانه ملت


وزیر کشور: با خشونت پراکنی و رعب و وحشت قطعا برخورد می شود


واکنش شهردار و شورای شهر  تهران به اعتراضات روز گذشته مردم

 


نقوی‌حسینی: وزارت کشور مکان مشخصی برای تجمعات اعتراضی مردم تعیین کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید وزارت کشور مکان و محل مشخصی را برای تجمعات اعتراضی تعیین و اعلام کند و برای برگزاری این تجمعات نیز مجوز دهد.

به گفته این  نماینده باید تمامی مسئولان کشور پاسخگوی مردم باشند. طبیعتا وقتی مکانی برای اعتراضات مردم با مجوز وجود داشته باشد مسئولان نیز در آن مکان حضور پیدا کرده و پاسخگوی مردم خواهند بود./ایسنا


معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خبر کشته شدن دو نفر در درود از را تایید کرد

حبیب‌الله خجسته پور٬معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان٬ خبر کشته شدن دو نفر در اعتراض شب گذشته شهرستان درود از توابع این استان را تایید کرد.

اما شب گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از کشته شدن سه تا شش نفر از مردم درورود٬ از توابع بروجرد در استان لرستان دادند.

حبیب‌الله خجسته پور٬ به خبرگزاری مهر گفت «در تجمع غیرقانونی» که غروب شنبه در شهر دورود صورت گرفت «تعدادی از افراد که با فراخوان گروه‌های معاند داخل خیابان آمده بودند منجر به درگیری شد اظهار داشت: در این درگیری متأسفانه دو نفر از همشهریان عزیز دورود کشته شدند.»

متن کامل خبر را اینجا بخوانید


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »