وزارت ارشاد عقب نشست؛ اکران فیلم عصبانی نیستم لغو شد

زیتون– شورای صنفی نمایش اعلام کرد که نمایش فیلم «عصبانی نیستم» به زمان نامعلومی موکول شده است. این شورا پیشتر اعلام کرده بود فیلم «عصبانی نیستم» از روز چهارشنبه ۲۹ آذر، در سینماهای ایران اکران می‌شود.
فیلم «عصبانی نیستم» از زمان ساخت در سال ۹۲  تاکنون برای گرفتن پروانه نمایش با مشکلاتی روبرو بوده است. این فیلم، داستان دانشجوی ستاره‌داری است که از دانشگاه اخراج شده و به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب جهت راضی کردن پدر دختر مورد علاقه‌اش برای موافقت با ازدواج آنهاست.
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، امروز (دوشنبه) به فارس گفت که «تراکم فیلم‌های در حال نمایش» دلیل عدم اکران فیلم است؛ در حالی که او یک هفته پیش نمایش این فیلم را قطعی دانسته بود.
انتشار خبر اکران این فیلم مخالفت‌هایی را در پی داشت٬ از جمله نصرالله پژمان فر، از نمایندگان اصولگرای مجلس، یک هفته پیش در گفت‌وگویی از قول عباس صالحی، وزیر ارشاد، خبر داد که این فیلم اکران نخواهد شد. بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق روز یکشنبه ۲۶ آذر، در نامه‌ای به وزارت ارشاد هشدار داد که در صورت اکران فیلم «سیلی می‌خورد.»
شورای صنفی نمایش، نهاد برنامه ریز و ناظر بر اکران فیلم‌ها در ایران است که زیر نظر سازمان سینمایی وزارت ارشاد فعالیت می‌کند.
رضا صالحی امیری، وزیر پیشین وزارت ارشاد٬ تابستان امسال از سازمان سینمایی ایران خواست تا تکلیف برخی فیلم‌های توقیفی سال‌های اخیر را مشخص کند. پس از این دستور، ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، روز ۲۴ شهریور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما،‌ اعلام کرد که ۱۲ فیلم توقیف شده در کمیته‌ای که به دستور وزیر ارشاد تشکیل شده بود، بررسی شدند و از میان آنها، کارگردانان و تهیه‌کنندگان پنج فیلم، اصلاحات پیشنهادی این کمیته را پذیرفتند. «عصبانی نیستم» از جمله فیلم‌هایی بود که به گفته داروغه زاده، پس از اعمال تغییراتی اجازه نمایش گرفته بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »