???? زنده| وزیر علوم: دانشجوی ستاره‌دار سیاسی نداریم

 

وزیر علوم: دانشجوی ستاره‌دار سیاسی نداریم

منصور غلامی وزیر علوم معتقد است که دانشجوی ستاره‌دار سیاسی به معنایی که در افکار عمومی جا افتاده، وجود ندارد و مشکل اکثر این دانشجویان نقص پرونده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در میان دانشجویان ستاره‌دار، اشخاصی با مشکل سیاسی یا گرایش و اقدامات سیاسی وجود ندارد چراکه مسائل سیاسی در گزینش دانشجو مطرح نمی‌شود، ادامه داد: تعداد معدودی از این دست افراد باقی مانده‌اند که کار آن‌ها نیز در حال انجام است و به زودی اعلام خواهیم کرد که هیچ پرونده‌ای از داوطلبان ورود برای به دوره‌های بالاتر تحصیلات تکمیلی معطل نمانده است.

غلامی تاکید کرد: دانشجویانی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل باز مانده‌اند درخواست خود را به غیر از دانشگاه مربوطه به وزارت علوم نیز ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد./ایسنا


«مثل یک زن» مستندی درباره فائزه هاشمی که مجوز پخش نگرفت


بخش کامنت‌های اینستاگرام  رییس‌جمهور ایران بر روی کاربران بسته شد

با بالا گرفتن انتقادها، در اینستاگرام رسمى حسن روحانی، قسمت کامنت‌ها در پست‌های رییس جمهور بر روی کاربران بسته شد.


 در زلزله کرمانشاه سرپرست بزرگترین گروه تنبورنوازان دالاهو بی‌خانمان شد


سفیر عمان: ویزا بین ایران و عمان به زودی برداشته می‌شود

سفیر عمان گفت: قرار است ویزا بین دو کشور ایران و عمان به زودی برداشته شود.

سعود بن احمد البروانی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور که امروز، ۲۵ آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در طول سفرهایم به استان‌های مختلف بیشترین سوالی که توسط فعالان اقتصادی مطرح می‌شد در خصوص ویزا بود که تصمیم سیاسی در این موضوع گرفته شده و قرار است ویزا بین دو کشور ایران و عمان به زودی برداشته شود و تنها مسائل فنی در این موضوع هنوز باقی مانده است./ایسنا



اعتراض کارگران کارخانه «پروفیل ارومیه»

کارگران کارخانه «پروفیل ارومیه» صبح شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود مقابل ساختمان استانداری آذر بایجان غربی تجمع کردند./ICHRI


علاءالدین بروجردی: اجرای طرح گشت ویژه سپاه نیازی به مصوبه شورای عالی امنیت ملی ندارد



 فائزه هاشمی: در بدن پدرم ۱۰ برابر حد مجاز مواد رادیواکتیو وجود داشت

فائزه هاشمی خبر داد که در بدن پدرش «۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو» وجود داشته است.
دختر اکبر هاشمی‌رفسنجانی گفت که شماری از اعضای شورایعالی امنیت ملی در حضور همه اعضای خانواده رفسنجانی گفته‌اند در بدن پدرش ۱۰ برابر، در بدن همسر او عفت مرعشی ۳ برابر و در بدن دختر او فاطمه هاشمی ۱ برابر حد مجاز رادیواکتیو وجود داشته است.
به گفته فائزه هاشمی، شورایعالی امنیت ملی گفته است از منشأ این رادیواکتیو اطلاعی ندارد اما «دلیل فوت رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام این نبوده است.»
۱۹ دی سال گذشته اعلام شد که اکبر هاشمی رفسنجانی هنگام شنا در استخر دچار عارضه قلبی شده و سپس درگذشته است. فرزندان او این مرگ را مشکوک خواندند و پس از آن به گفته محسن هاشمی، شورایعالی امنیت ملی بررسی علت این مرگ را آغاز کرد. اکنون به گفته فائزه هاشمی، ظاهرا پرونده در این شورا مختومه شده است.

موضع محتاطانه فرانسه درباره ایرانی بودن موشک شلیک شده به ریاض

فرانسه در مورد ارسال موشک به یمن گفته است که سازمان ملل متحد هنوز نتوانسته است در این باره به نتیجه‌ای برسد.

دو روز پیش، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد،بقایای موشکی که حوثی‌ها به ریاض شلیک کردند را به نمایش گذاشت و ایران را به نقض تعهدات بین‌المللی متهم کرد.


آمریکا : دیوار ندبه متعلق به اسرائیل است


تابش: در موضوع موسسات مالی غیرمجاز در بیوت علما هم نفوذ کردند

محمد رضا تابش، عضو شورای پول و اعتبار گفت که در ماجرای موسسات مالی غیرمجاز ارتباطات عجیب و غریبی برقرار شد و در برخی دستگاه‌ها و برخی نهادها و بیوت برخی علما نفوذ کردند.

به گفته تابش  با«ورود رهبری و سران قوا» آن ارتباطات قطع شد ولی هنوز هم «چسبندگی‌هایی دارند و فعل و انفعلاتی انجام می‌دهند» تا در روند حل مسئله کارشکنی کنند.


سازمان امنیت اسرائیل وبلاگ‌نویس ایرانی پناهنده به این کشور را بازجویی کرد

ندا امین، وبلاگ‌نویس و پناهنده ایرانی توسط سازمان امنیت اسرائیل مورد بازجویی قرار گرفت. بنابر گزارش‌های موجود بازجویی از ندا امینبه ظن «ارتباط غیرقانونی با ایران» صورت گرفته است.

به گفته سازمان امنیت داخلی اسرائیل امین پس از ورود به اسرائیل با یک «نمایندگانی از ایران» تماس برقرار کرده و این تماس‌ها با خانواده‌اش نبوده است.

این وبلاگ‌نویس که اخیرا به اسرائیل پناهنده شده، ساکن ترکیه بود و گفته بود که با خطر اخراج اجباری از ترکیه به ایران روبرو است./بی‌بی‌سی فارسی


پرونده دکل نفتی تعیین شعبه شد


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »