امارات متحده عربی تکذیب کرد

حوثی‌های یمن مدعی شدند؛ حمله موشکی به امارات ابوظبی

زیتون–  حوثی های یمن، امروز (یکشنبه)، خبر داد که یک نیروگاه در حال ساخت هسته‌ای در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، را با یک فروند موشک کروز مورد هدف قرار داده اند.

به گزارش ایسنا اما ساعتی بعد از انتشار این خبر امارات اخبار منتشر شده مبنی بر حمله موشکی انصارالله به سمت نیروگاه هسته‌ای این کشور را تکذیب کرد.
نخستین رآکتور نیروگاه ۲۰ میلیارد دلاری برق هسته‌ای امارات، در نزدیکی مرز با عربستان سعودی، قرار است سال ۲۰۱۸ وارد مدار شود.
ادعای حمله به این نیروگاه در حالی گزارش می شود که ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان، در اوایل صبح شنبه، مواضع حوثی ها در صنعا، پایتخت یمن را بمباران کردند. امارات متحده عربی که بخشی از ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ با حوثی هاست.
چهاردهم آبان‌ماه خبرگزاری‌های عربستان اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را در حوالی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، واقع در حومه ریاض، پایتخت، رهگیری و سرنگون کرده است.
حدود ساعت هشت و ۲۰ دقیقه شب به وقت محلی صدای انفجار شدیدی در شمال فرودگاه ملک خالد شنیده شد. عده‌ای از شاهدان صدای هواپیمایی را شنیدید که در ارتفاع کم پرواز می‌کرد. مقام‌های سعودی گفته‌اند موشک ساقط شده بزرگ نبوده و بقایای آن که در نزدیکی فرودگاه به زمین برخورد کرد، خسارتی به بار نیاورده است.
هفته گذشته سازمان ملل اعلام کرد که موشک شلیک شده به سمت ریاض «ساخت ایران» بوده است. اگرچه ایران بارها هرگونه کمک تسحیلاتی به یمن را تکذیب کرده است.
آذرماه امسال اما  محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، طی سخنرانی خبر از حضور «مستشاری جمهوری اسلامی در یمن» داد.
ایران شش سال گذشته را نیز تحت عنوان «حضور و کمک مستشاری» در سوریه به نفع دولت مستقر حضور نظامی داشت. تنها دو روز پیش بود که رییس شاخه برون مرزی سپاه (سپاه قدس) طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای خبر از «پایان داعش» داده بود.
جمهوری اسلامی اما در یمن نه از دولت مستقر که از مخالفان آن حمایت می‌کند. پیشتر پس از اصابت یک موشک از سوی حوثی‌های یمن٬ گروه مورد حمایت ایران در این کشور٬ جمهوری اسلامی هرگونه دخالت نظامی در این کشور را تکذیب کرده بود.
امروز رهبر جمهوری اسلامی نیز از آمادگی نیروهای نظامی ایران برای حضور در صحنه «مقابله با کفر و استکبار» سخن گفت.
محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، گفت: «هرجا ملت اسلامی تحت ظلم باشد از آنها حمایت می کنیم و در کشورهای دیگر از جمله یمن، حمایت های ما تفاوت دارد و کمک های ما باید به درخواست حاکمیت باشد.»
او تاکید کرد که در یمن «حکومت در دست انصارالله است و کمک‌های ما هم عمدتا در حد کمک‌های مستشاری و عمدتا معنوی است.»
انصارالله عنوانی است که گروه حوثی‌های یمن برای خود انتخاب و خود را دولت انقلابی یمنی معرفی کرده است.
به گفته جعفری حمایت ایران از «جبهه مقاومت» در کشورهای مختلف تفاوتی نمی‌کند و هرکجا که «ظلم باشد انقلاب اسلامی نیز حضور دارد» و از مردم مظلوم دفاع می‌کند. او ادامه داد: «در یمن نیز بنابه درخواست مردم و حاکمیت مستقل در آن کشور در صورتی که نیازی به کمک وجود داشته باشد، قطعا این کمک‌ها از سوی ایران انجام خواهد شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

امارات متحده عربی تکذیب کرد

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »