وزارت امور خارجه ایران: سخنان ولیعهد عربستان ناپخته، ناسنجیده و سخیف بود

ولیعهد عربستان: خامنه‌ای «هیتلر جدید» منطقه است

زیتون– محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی را «هیتلر جدیدی» نامید که در خاورمیانه ظهور کرده‌است.
جمهوری اسلامی با اکثریت شیعه و عربستان سعودی با اکثریت اهل سنت، در بحران‌های سیاسی و نظامی منطقه، در رویاروی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این رویارویی پس از بهار عربی و خصوصا دخالت دوکشور در یمن وارد فاز جدیدی شد.
اما پس از به قدرت رسیدن بن سلمان تنش لفظی رهبران دو کشور به بالاترین سطح خود رسید.
تا جایی که ولیعهد عربستان سعودی در گفت‌وگو با نیویورک تایمز ضمن دیکتاتور خواندن آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ گفته است: «درسی که از اروپا آموختیم این است که مماشات نتیجه نمی‌دهد. ما نمی‌خواهیم که هیتلر جدید در ایران آنچه را در اروپا رخ داد در خاورمیانه تکرار کند.»
او همچنین مجددا انقلاب اسلامی ایران را عامل «تحولات منفی در منطقه و کشورش قلمداد کرد» و گفت: «پس از وقوع این انقلاب، حکومتی با عقایدی افراطی و برای پیشبرد بنیادگرایی اسلامی در ایران روی کار آمد که در نظر داشت این انقلاب را به سایر کشورهای منطقه صادر کند. به گفته او، عربستان سعودی نیز که راه درست مقابله با این تهدید را نمی‌دانست، متقابلا از نگرش سنتی خود نسبت به اسلام که نگرشی معتدل بود فاصله گرفت و به بنیادگرایی گرایش یافت و در رقابت با ایران، به صدور اسلامگرایی افراطی روی آورد که نتیجه آن حمایت از گروه‌های تندرو مانند طالبان بود.»
ساعتی پیش بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ولیعهد عربستان سعودی توصیه کرده به «سرنوشت محتوم» دیکتاتورهای منطقه بیندیشد.
به گفته قاسمی سخنان ولیعهد عربستان «ناپخته، ناسنجیده و سخیف» بوده است. او تاکید کرد چنین رفتار و سخنی باعث شده «کسی در جهان و عرصه بین الملل اعتباری برای این گونه سخنان وی قائل نشود.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزارت امور خارجه ایران: سخنان ولیعهد عربستان ناپخته، ناسنجیده و سخیف بود

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »