پیام همسر محمود صالحی خطاب به مردم: صدای اعتراض ما باشید

زیتون– همسر محمود صالحی٬ فعال کارگری زندانی٬ در پیامی خطاب به مردم خواست تا «شما هم به نوبه خود صدای اعتراض ما به زندانی شدن محمود و سایر کارگران زندانی باشید.»
محمود صالحی روز شنبه پس از دیالیز کلیه‌هایش در بیمارستان «امام خمینی» سقز به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و زندانی شد.
این فعال کارگری٬ کارگر نانوا و از بنیانگذاران «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» ساکن شهر سقز در استان کردستان است که بارها به دلیل اعتراضات کارگری و تلاش برای سازماندهی کارگران بازداشت و زندانی شده است. او روز هشتم اردیبهشت ۱۳۹۴ و قبل از روز جهانی کارگر (یازده اردیبهشت) توسط نیروهای وزارت اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد و پس از یک ماه با حاد شدن وضعیت کلیه‌هایش با قرار کفالت آزاد شد و به بیمارستان انتقال یافت.
شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی سعیدی در بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۴ محمود صالحی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل جمعیت معارض» در مرحله بدوی به ۹ سال زندان محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت و همان روز ابلاغ و اجرا شد. با این حال او که از فعالان شناخته شده کارگری در ایران است، در شرایطی زندانی شده است که کلیه‌های او باید هفته‌ای دو بار دیالیز شوند و آخرین بار وس از پایان جلسه دیالیز بازداشت و به زندان منتقل شد.
نجیبه صالحی همچنین خواستار آن شد که «صدای اعتراض ما را به گوش کارگران،اتحادیه های کارگری و سایر انسانهای آزادیخواهی که هدف آنان نیز ایجاد یک دنیای بدون ستم و زندان است، برسانید و خواهان آزادی محمود و دیگر کارگران زندانی شوید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

گسترش درگیری‌های نظامی میان نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی با اسرائیل پس از حملات هفتم اکتبر حماس، خاورمیانه را در وضعیتی خطیر قرار داده است. با کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و پیش

ادامه »

یکی از شبه‌استدلالهایی که طرفداران جمهوری اسلامی (مانند رضا نصری) مدعی استاندارد دوگانه غرب درباره به فروش تسلیحات جنگی به کشورهای دیگر صورت بندی

ادامه »

سخنان اخیر رضا پهلوی در محفل « شورای آمریکایی- اسرائیلی» در شهر واشنگتن حقیقتا تاسف بار و شرم آور بود.

ادامه »