اعتراض دانشگاه‌ها به معرفی وزیر علوم جدید ادامه دارد

زیتون– دانشجویان دانشگاه‌های هنر تهران٬ علم و صنعت و فرودسی مشهد امروز در اعتراض به معرفی منصور غلامی به عنوان نامزد وزارت علوم اعتراض کردند.
دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی و پلی‌تکنیک تهران نیز روز گذشته در اعتراض به معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تجمع کرده بودند.
شنبه ۲۹ مهرماه٬ حسن روحانی در نامه‌ای به رییس مجلس، منصور غلامی را برای اخذ رای اعتماد به وزارتخانه‌ تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد. دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار عدم «معامله وزارت علوم» شدند و تاکید کردند که «وزیر نالایق» نمی‌خواهند.
دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین نیز روز گذشته در اعتراض به «معرفی وزیر ناهمسو با مطالبات دانشجویان» دست به اعتراض زدند.
دو ماه پس از معرفی کابینه دوازدهم و اداره وزارت آموزش عالی با سرپرست٬ در نهایت منصور غلامی به عنوان نامزد «به تن کردن ردای وزارت آموزش عالی»٬ فردا به مجلس معرفی می‌شود.
منصور غلامی٬ رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان و استاد تمام دانشکده کشاورزی آن است. او پیش‌تر نیز در دولت محمد خاتمی ریاست این دانشگاه بر عهده داشت.
معرفی غلامی که پیشتر زمزمه‌هایی از آن به گوش می‌رسید اما٬ با استقبال دانشگاهیان مواجه نشد.
پنج‌شنبه گذشته فعالان توییتری در هشتگی با عنوان #دانشگاه_تنهاست٬ نسبت به سیاست‌های حسن روحانی در حوزه آموزش عالی اعتراض کردند. یکی از مهمترین محورهای اعتراضشان نیز همین معرفی احتمالی رییس دانشگاه بوعلی سینا به عنوان وزیر علوم بود.
رییس دانشگاهی که به گفته فعالان دانشجویی رویکردی ضد اصلاح طلبانه دارد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »