آیت‌الله خامنه‌ای: چشم اروپا کور٬ ایران در منطقه حضور دارد

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی امروز تاکید کرد که «تا طرف مقابل برجام را پاره نکند ما آن را پاره نمی‌کنیم اما اگر او برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز می‌کنیم.»
این اولین واکنش رهبر جمهوری اسلامی به تصمیم رییس جمهوری آمریکا در مورد برجام است.
آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با استعدادهای برتر و نخبگان جوان گفت که نمی‌خواهد وقتش را «صرف پاسخ‌گویی به اباطیل و یاوه‌گویی رییس‌جمهور بی‌چاک دهن آمریکا» کند. اما در ادامه افزود بلاهت ترامپ نباید موجب غفلت از مکر آمریکا شود.
آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا هشدار داده بود که «اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد.»
او در بخشی دیگر از سخنرانی امروزش به مواضع اخیر کشورهای اروپایی پرداخت. به گفته آیت‌الله خامنه‌ای «اولاً اروپا باید در مقابل اقدامات عملی آن‌ها بایستد؛ ثانیاً از ورود به مسائل دفاعی ما باید پرهیز کند؛ اینکه بیایند همان حرف را بزنند که چرا ایران در منطقه حضور دارد، خب چشم‌تان کور که حضور دارد؛ یا بگویند ایران چرا موشک دارد؛ خب شما چرا موشک دارید؟ چرا سلاح اتمی دارید؟ این را از اروپایی‌ها قبول نمی‌کنیم که با حرف زور آمریکا هم‌آواز شوند.»
رهبر جمهوری اسلامی٬ آمریکا را «کارگزار صهیونیسم بین‌الملل» و «به‌وجود آورنده داعش و جریان تکفیری» معرفی کرد و با اشاره به وضع محدودیت‌های تازه علیه سپاه پاسداران گفت: «شما توقع دارید آمریکا از آن نیرویی که جلوی داعش ایستاده عصبانی نباشد؟ عصبانی‌اند چون امروز جمهوری اسلامی توانسته نقشه‌هایشان را در لبنان و سوریه و عراق و مصر به هم بزند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »