دادستان تهران مصادیق اتهامی جدید زندانیان سیاسی را اعلام کرد

نامه نگاری نخست وزیر انگلیس در مورد زاغری٬ ارتباط شهابی با گروه‌های معاند

زیتون– عباس جعفری‌دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز در نشستی خبری مدعی شد که ارسال نامه از سوی دیوید کمرون، نخست وزیر سابق بریتانیا برای نازنین زاغری «مؤید ارتباط وی با دولت انگلستان و اهمیت» او برای آن کشور است.
به گفته دادستان تهران نازنین زاغری که دارای تابعیت مضاعف بریتانیایی بوده «در سیستم آن کشور فعالیت می‌کرده‌است.»
دولت‌آبادی همچنین بدون ارائه سندی اعلام کرد که زاغری «مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی‌بی‌سی فارسی» است و افزود که او «با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران»، فعالیت می‌کرده‌است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه توضیح داد که  نازنین زاغری در دوره‌های آموزشی‌اش «چگونگی استفاده از ایمیل مستعار، پسوردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پسوردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات» را به افراد آموزش می‌داده است..
نازنین زاغری که بهار سال ۲۰۱۶ برای دیدار خانواده‌اش، به ایران سفر کرده بود، هنگام خروج از کشور در فرودگاه تهران بازداشت و پس از ماه‌ها حبس بدون محاکمه، سرانجام در دادگاه به پنج سال حبس محکوم شد.
به گزارش میزان٬ دادستان تهران در این نشست پیرامون وضعیت  سهیل عربی نیز گفت: «نامبرده به ساحت پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین سلام الله علیهم و قرآن کریم اهانت نموده است. سهیل عربی علاوه بر توهین به مقدسات، با مصادیق اتهامی دیگری شامل توهین به مسوولان نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و انتشار تصاویر مبتذل و… نیز مواجه و محکومیت یافته که حکم اشد در حال اجرا می‌باشد.»
جعفری دولت‌آبادی ضمن انتقاد از کسانی که از متهم مذکور حمایت می‌کنند و مدعی نقض حقوق وی هستند، ادامه داد: «حکم اولیه وی اعدام بود و نقض این حکم توسط دیوان عالی کشور و تبدیل آن به حبس، موید استقلال قضات و هم چنین عزم دستگاه قضایی بر صدور رای بر اساس قوانین است.»
دادستان تهران رضا شهابی را نیز متهم به «همکاری با یکی از گروهک‌های معاند نظام از طریق جمع‌آوری اطلاعات و اخبار امنیتی و ارسال آن برای گروهک معاند و اخذ وجه از آنان» دانست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دادستان تهران مصادیق اتهامی جدید زندانیان سیاسی را اعلام کرد

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »