آزمایش موشک بالیستیک «با برد دو هزار کیلومتر»

زیتون– ایران روز گذشته و همزمان به هفته آغاز «جنگ تحمیلی» یک موشک بالیستیک جدید را رو نمایی کرد و خبر از  آزمایش موفقیت آمیز آن داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اعلام کرده که این موشک دوهزار کیلومتر برد داشته و دارای قابلیت حمل یک یا چند کلاهک جنگی است.
به گفته این فرمانده سپاه، موشک «خرمشهر» ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی بوده و «روند آموزش» آن نیز شروع شده‌است.
حاجی‌زاده همچنین افزوده که این موشک قابلیت «حمل سر جنگی تا هزار و ۸۰۰ کیلوگرم را دارد.»
خبرگزاری تسنیم، خبر داد که جدیدترین موشک بالیستیک جمهوری اسلامی با نام «خرمشهر» «کابوس اسرائیل» است و نقاط مختلف خاورمیانه و اسرائیل را در تیررس خود قرار می‌دهد.
تسنیم موشک خرمشهر را از جمله «موشک‌های اسرائیل‌زن» خواند و نوشت که «سپاه پاسداران با رونمایی از موشک خرمشهر، حالا جمعاً ۷ موشک مختلف در اختیار دارد که می‌تواند در صورت لزوم از نقاط مختلف کشور، به سوی تل‌آویو شلیک کند.»
خبرگزاری ایرنا نیز نوشته که این موشک بالیستیک، در اختیار نیروی «هوافضای سپاه پاسداران» قرار دارد و «تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص ویژگی‌های فنی و مهندسی و توان آن منتشر نشده‌است.» با این حال به گزارش خبرگزاری دولت وزن کلاهک موشک خرمشهر ۱۸۰۰ کیلوگرم و سوخت آن مایع است.
تسنیم همچنین در خبر دیگری، از آزمایش «موفقیت‌آمیز این موشک خبر داده و نوشته که این سومین موشک ایران با برد دو هزار کیلومتر است.
همزمان با نمایش این یک موشک دوربرد در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران، رئیس جمهور ایران نیز اعلام کرد که با وجود مخالفت کشورهای غربی، موشک‌های جمهوری اسلامی «تقویت» خواهند شد.
دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود برنامه موشکی ایران و همچنین فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران «نقض روح» توافقنامه هسته‌ای برجام است.
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از حصول توافق هسته‌ای وین و با هدف تأیید آن صادر شد، از ایران خواسته‌است که از توسعه موشک‌های بالیستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، خودداری کند.
ایران اعلام کرده که موشک‌های تولیدی‌اش قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را ندارد و از این رو، فعالیت‌های موشکی‌اش ناقض قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »