هشدار روحانی به ترامپ

زیتون– حسن روحانی٬ رییس جمهوری ایران که برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد به ترامپ هشدار داد که «خروج از برجام مضرات زیادی برای آینده آمریکا دارد»
او در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان گفت: در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برجام را پاره کند، جمهوری اسلامی گزینه‌های مختلفی برای واکنش به چنین اقدامی در نظر دارد.
رییس جمهویر ایران به این سوال کریستین امانپور، مجری شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا، که پی‌آمد تصمیم احتمالی رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام چه خواهد بود، پاسخ داد که برجام یک تعهد چند جانبه بین‌المللی و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است و افزود «خروج از این تعهد هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت و فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها این هزینه سنگین را تحمل کنند.»
حسن روحانی افزود که خروج از برجام برای ایالات متحده خاصیتی ندارد اما اعتماد جهانی به آن کشور را از میان خواهد برد. او تاکید کرد که «اگر آمریکا از برجام خارج شود ایران عکس‌العمل لازم را نشان خواهد داد چون نمی‌شود آمریکا از یک تعهدی خارج شود و طرف مقابل بخواهد در همان وضعیت اجرای تعهد خودش باقی بماند.»
به گفته رییس جمهوری٬ درست است که دونالد ترامپ غیرقابل پیش بینی است؛ ولی ایران برای هر وضعیتی پیش بینی و برنامه داریم. تنها نتیجه خروج از برجام، بی اعتباری آمریکا است. کاهش تنش منوط به رفتار دولت آمریکاست. رفتار فعلی ترامپ مسیر مذاکره برای حل مشکلات بین المللی را می بندد و عقب گردی به دوران نا موفق بوش پدر وپسر است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »