آمانو: نشانه‌ای از تخلف ایران دیده نمی‌شود

زیتون– یوکیو آمانو٬ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی٬ اعلام کرد که ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با کشورهای ۱+۵ پایبند بوده است.
رویترز خبر داد که یوکیو آمانو در بیانیه خود خطاب به اعضای شورای حکام گفته که آژانس از روز آغاز اجرای توافق هسته‌ای تاکنون همچنان در حال راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های ایران است که مطابق مفاد توافق متعهد به اجرای آن است.
به گفته او، «ایران به قول و قرارهای خود عمل کرده» و آژانس سیاست ویژه‌ای در قبال ایران نداشته است بلکه به انجام وظیفه خود در برابر ایران بر اساس برجام و قطعنامه مصوب شورای امنیت٬ به صورت «بی‌طرفانه» ادامه خواهد داد.
آمانو افزود اگر آژانس متوجه فعالیت‌ یا تهیه مواد مشکوک شود که خلاف توافق هسته‌ای باشد، می‌تواند تقاضای بازدید از همه تاسیسات از جمله تاسیسات نظامی را از ایران مطرح کند. او همچنین در جمع خبرنگاران در وین تاکید کرد که دسترسی های تکمیلی که بازرسان آژانس در ایران داشته اند، نسبت به سایر کشورهایی که برنامه های اتمی گسترده تری هم از ایران دارند٬ بیشتر بوده است.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده که نشانه‌هایی از تخلف ایران دیده نمی‌شود و واشینگتن نیز هنوز چنین اطلاعاتی ارائه نکرده است.
بر اساس موافقتنامه ای که ایران و آژانس همزمان با حصول توافق برجام میان ایران و شش قدرت جهانی در تابستان ۱۳۹۴ امضا کردند٬ دولت ایران پذیرفت که پروتکل الحاقی آژانس را پیش از تصویب در مجلس این کشور٬ به اجرا بگذارد.
بر اساس این توافق بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت که با اعلام قبلی به مراکزی که ظن فعالیت اتمی غیر اعلام شده در آن وجود دارد٬ دسترسی محدودی پیدا کنند. آژانس با این دسترسی از احتمال استفاده از مواد رادیواکتیو مطلع می شود یا در صورتی که چنین فعالیتی وجود نداشته باشد تایید می کند که در آن مرکز٬ فعالیت اتمی انجام نمی شود که آژانس از آن بی اطلاع باشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »