زنان سوری به آزادی رفتند، زنانی ایرانی به خانه

زیتون– زنان ایرانی امروز هم پشت درهای ورزشگاه‌ها ماندند؛ البته نه همه آنها. زنان ایرانی که حاضر می‌شدند پرچم سوریه را به دست بگیرند، می توانستند همچون زنان سوریه برای دیدن مسابقه ایران و سوریه به ورزشگاه آزادی بروند.
ورود زنان به ورزشگاه‌ها، به عنوان تماشاچی، به تدریج ممنوع شد. فوتبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال و غیره اما فدراسیون‌ها برای فرار از بازخواست‌ها بین المللی و از دست دادن حق میزبانی، به زنان هوادار تیم‌ رقیب اجازه ورود می‌دادند. امروز اما برای اولین بار مسئولین ورزشگاه آزادی به زنان ایرانی که بلیت در دست برای ورود به ورزشگاه اصرار داشتند٬ گفتند که با پرچم سوریه و به عنوان هوادار آن تیم، می‌توانند به ورزشگاه بروند.
زنان ایرانی برای اولین بار توانسته بودند برای تماشای مسابقه ایران و سوریه، از سری مسابقات مقادماتی جام جهانی روسیه، بلیت بخرند. اگرچه که فدراسیون فوتبال این موضوع را به یک اشکال فنی مرتبط دانست و اعلام کرد همچنان «ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها ممنوع است» و مبلغ پرداختی عودت داده خواهد شد.
با این حال امروز زنان ایرانی، بلیت در درست رفتند تا مسابقه را تماشا کنند. هرچند که همچون گذشته با «برخورد توهین» و «تهدید به بازداشت» مواجه شدند.
پیمان یوسفی، گزارشگر این بازی، در حالی گزارش با یاد کردن از جای خالی زنان ایرانی آغاز کرد که به گفته زنانی که مقابل در ورزشگاه جمع شده بودن، زنان سوری با ماشین‌های تشریفات به داخل استادیوم رفتند.
صبح امروز پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس، در اینستاگرامش نوشت که وزارت ورزش اعلام کرده است که برای حضور برخی از نمایندگان زن در ورزشگاه آزادی هماهنگی‌های لازم را انجام داده است. اگرچه که او با این حضور «نمایشی» و «گزینشی» مخالفت کرده. طیبه سیاوشی، دیگر نماینده مجلس اما اعلام کرده که به ورزشگاه می‌رود چون دیگر «برخورد منفعلانه» با این تبعیض نمی‌تواند راهگشا باشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. به نظر من خانمها به فدراسیون جهانی فشار بیاورند که یا مشکل ورود زنان به ورزشگاها حل شود و یا تیم ایران را محروم کنند. بله محروم کردن تیم ملی. لازم است بدانیم که رسیدن به ازادی و گرفتن حقوق اجتماعی هزینه دارد. و اگر در این مورد هزینه ان حذف تیم ملی است باید بپذریم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »