با دستور سرپرست وزارت علوم٬ ستاره دارها امسال ثبت‌نام می‌شوند
زیتون– با دستور سرپرست وزارت علوم، تمام قبول شدگان کنکور دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا که به دلایل واهی از نظر صلاحیت عمومی مجاز به ثبت نام نشده بودند، حداکثر تا ۳۰ روز آینده ثبت نام خواهند شد.
با این تصمیم بیش از ۱۰۰ دانشجوی دکترا و بیش از ۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد که با عناوینی مانند نقص در پرونده، از ثبت نام آنها خودداری شده بود. اما به گزاراش انصاف نیوز٬ حالا با دستور ضیاء هاشمی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.
«دانشجوی ستاره دار» اصطلاحی بود که در ابتدای کار دولت احمدی نژاد، بسیاری از فعالان دانشجویی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و صنفی با آن آشنا شدند. ستاره هایی که در کارنامه های سازمان سنجش در مقابل نام برخی دانشجویان قرار می گرفت، نشانه ای بود بر محرومیت های در نظر گرفته شده برای این دانشجویان، که حتی شامل محرومیت از تحصیل می شد.
پیشتر این موارد به دانشجویان ستاره دار معروف بودند که بیشتر آنها به مسایل سیاسی مرتبط بود اما در سال‌های اخیر معمولا از عناوینی مانند نقص در پرونده برای آنها استفاده می‌شده و وزارت علوم زیر بار این تحمیل می‌رفته است.
این پذیرفته‌شدگان که در مرحله‌ی «بررسی صلاحیت‌های عمومی» دچار مشکل شده بودند حالا تنها در صورتی از تحصیل بازخواهند ماند که پس از ثبت نام با دستورر وزیر، ادعاهای مطرح شده درباره‌ی آنها مستند به دلایل کاملا محرز و قانونی از جمله محکومیت قضایی سپری نشده باشد.
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »