تهدید به پس‌گرفتن ساختمان کنار تئاتر شهر با نیروهای بسیج

زیتون– میرحیدر جعفری٬ روحانیی که مدعی است برای زمین کنار ساختمان تئاتر شهر خطبه مسجد خوانده شده و باید ساختمان آن هم به عنوان مسجد استفاده شود، گفت: «اگر با زبان و به‌راحتی تحویل دادند که هیچ، وگرنه ما آماده مقابله هستیم، یعنی افرادی آنجا هستند و من هم به عنوان امام جماعت، استقامت می‌کنم.»
کاربری ساختمانی که ۱۴سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و به جای پارکینگ تئاتر شهر ساخته است هنوز مشخص نیست. در حال حاضر روی آن نوشته شده «مجتمع فرهنگی مذهبی» اما گویا این ساختمان با نیست مسجد ساخته شده است و همین موضوع اختلاف‌های فراوانی ایجاد کرده است.
داستان این مسجد، مجتمع فرهنگی، حوزه علمیه، حسینیه یا شاید در آینده مجتمع تجاری، از زمانی شروع می‌شود که عده‌ای قصد می‌کنند بنایی را به عنوان «مسجد» در ضلع جنوبی تئاتر شهر، یعنی جایی که پارکینگ این مکان بود، بسازند و همین، نقطه‌ی آغاز تمام تنش‌ها می‌شود.
با این حال جعفری مدعی شده حداقل ۲۰۰بسیجی دارد که اگر مسئولان آنها را نادیده بگیرند «با نیروها»یش و با «خانم‌هایی که از آقایان جلوتر و تواناترند» برای گرفتن ساختمان اقدام می‌کند.
تخمین زده می‌شود این زمین حالا هزار و ۵۰۰میلیارد تومان ارزش داشته باشد و ساختمانی در آن ساخته شده که روی آن نوشته مجتمع فرهنگی مذهبی. به گزارش وب‌سایت میدان حجت الاسلام جعفری می‌گوید باید این ساختمان به او تحوی داده شود تا در آنجا نماز برگزار کند.
به گفته جعفری در زمان شهرداری کرباسچی تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف امضا شده بود تا دوهزار متر مریع از زمین به مسجد اختصاص یابد و و بقیه را شهرداری بردارد.
جعفری درباره وضعیتی که اطراف بنای تئاتر شهر ایجاد کرده هم گفته به نظر او اینجا میراث فرهنگی نیست، بلکه فرح پهلوی آن را برای خودشان و تفریحاتشان درست کرده بود. اگر هم بر فرض قانون می‌گوید چیزی از تئاترشهر بلندتر نباید باشد، قبول، ولی دیگر نه این که شکل ساختمان را مثل سُرسُره ناصرالدین‌شاه بسازند.
غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران هم در همین‌باره گفته هیچ سندی دال بر وقفی بودن زمین پشت تئاتر شهر وجود ندارد و ساختمانی که الان به‌عنوان مجتمع فرهنگی مذهبی ساخته شده است، قرار بود پارکینگ طبقاتی شود.
در حال حاضر روی ساختمان کنار بنای تئاتر شهر نوشته شده «مجمتع فرهنگی مذهبی» ولی همچنان کاربرد این ساختمان به روشنی مشخص نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. شاه فقط یک شعبان بی مخ داشت که تعداد نوچه های او هم به ۱۰ نفر نمیرسید ، هر یک از این ائمه جماعت ۲۰۰ بسیجی دارند ، اما این روحانی بلوف زده است ، اگر ۲۰۰ بسیجی داشت امام جماعت مسجد بیت بود !

    1. جناب شهروند، شاه تیمسار نصیری هم داشت. شاپور و اردشیر رپورتر هم داشت. بختیار داشت و خسرو داد. ثابتی داشت و کیم روزولت، تو را هم که دارد!
      بسیاری از روحانیون از آنچه بنام اسلام می شود آزرده اند. نه در حکومتند و نه کاره ای هستند. فقط شده اند توپ و target آروغ های روشنفکری.
      دین و مذهب در فطرت انسانهاست و بطور سنتی، روحانیون معلم و مبلغ دین مردم. خلافکاری عده ای آخوند دولتی و حکومتی را به حساب همه ی آخوند ها و روحانیون ننویسید. مرحوم منتظری و سید محمد خاتمی و … هم آخوند و روحانی هستند.
      و لا یجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا.
      قران،
      کارهای زشت بعضی شما را به ورطه ی بی انصافی و خروج از عدالت نیندازد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »