آیت‌الله خامنه‌ای: آمارها نشان دهنده وضعیت زندگی مردم نیست

زیتون– آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار امروز خود با هیئت دولت بار دیگر اعلام کرد که آمارهای دولت حسن روحانی مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی، از جمله کاهش تورم و خروج از رکود، «نشان دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست.»
او با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد، سیاست‌ها و مشکلات روشن است و تصمیمات خوبی گرفته می‌شود ، گفت: «اما کارها آنچنان که باید پیش نمی‌رود.مشکل اصلی در اجرای تصمیمات است.»
به گفته رهبر جمهوری اسلامی «بر اساس این آمارها، تورم از چند ده درصد به زیر ده درصد رسیده، اما آیا قدرت خرید مردم و ارزشی پول ملی نیز در همین مقیاس، بالا رفته است؟»
او ازمقام‌های دولتی خواسته تا حل مشکلات اقتصادی به خصوص «بیکاری جوانان» را اولویت کاری خود بدانند.
رهبر جمهوری اسلامی از دولت ایران خواست که به «حفظ و تقویت روحیه مردمی و پرهیز از اشرافی‌گری» بپردازد و به حرکت‌های مردمی مانند «گروه‌های جهادی یا فرهنگی که غالبا خودجوش است» کمک کند.
آیت الله‌خامنه‌ای ضمن تأکید بر گذشت سریع زمان و لزوم بهره گیری هرچه بیشتر و صحیح از لحاظ دوران چهارساله مسئولیت، ادامه داد: «این مدت برای انجام کارهای اساسی، زمان کمی نیست همچنانکه امیرکبیر در دوران سه‌ساله صدارت خود، کارهای مهمی کرد که اکنون کشور به فعالیت هایی از آن جنس نیاز دارد.»
او مسائل اقتصادی را «اولویت واقعی کشور» دانسته و دولت را به «حفظ روحیه انقلابی در دیپلماسی» دعوت کرد. به گفته رهبر جمهوری اسلامی٬ دولت باید «چتر دیپلماسی» خود را بر همه جهان بگشاید و روی روابط با «چند کشور محدود» تمرکز نکند.
آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه این دیدار تاکید کرد که «حفظ جهت‌گیری و روحیه انقلابی و دینی در دیپلماسی» مهم است و افزود که «باید در مسائل دیپلماسی به انقلاب خود افتخار کنیم» و از «ایستادگی در مقابل استکبار، ظلم‌ستیزی و مخالفت با نظام سلطه، احساس عزت کنیم.»
رهبر جمهوری اسلامی همچنین از اعضای دولت حسن روحانی خواست که «تحمل شنیدن صدای مخالف» را داشته باشند و از نقادی استقبال کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ارزش پول ملی تنها با استفاده از دلارهایی که صرف بشار اسد و حزب الله لبنان میشود بالا میرود ، راه دیگ آن هم کمک گرفتن از ولی عصر در ملاقاتهای مسجد جمکران است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »