اشاره صریح محمود صادقی به «سابقه» آذری جهرمی

زیتون– محمود صادقی٬ نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با محمدجواد آذری‌جهرمی نوشت: فرآیند شکل گیری شخصیت @azarijahromi و زوایای مبهم پیشینه اش چنان است که ارزیابی و به دست آوردن شناخت مطمئن از او را بسیار دشوارساخته است.

محمدجواد آذری جهرمی٬ نامزد پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت ارتباطات٬ برای تصدی این پست باید فردا (شنبه) از نمایندگان رای اعتماد بگیرد. در حالی که سهم او در بازجویی از فعالین سیاسی٬‌بخصوص پس از وقایع سال ۸۸ هنوز محل ابهام است.

بیشتر بخوانید: «بازجو» بودن آذری‌جهرمی در ابهام

پس از معرفی آذری‌جهرمی به عنوان نامزد پست وزارت ارتباطات، چند منبع مستقل در گفت‌وگو با زیتون تایید کردند که او در جلسات بازجویی ایشان حضور داشته و یا برای تفتیش منزل آنها با تیم وزارت اطلاعات همکاری کرده است. اگرچه این افراد به دلایل امنیتی ترجیح داده‌اند نامشان قید نشود.

عصر روز گذشته (پنجشنبه) وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای با محتوای «تلاش رسانه‌های معاند برای انتشار اخبار کذب»، از محمدجواد آذری جهرمی، گزینه پیشنهادی برای وزارت ارتباطات، اعلام حمایت کرد.

در این بیانیه با اشاره به بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی حسن روحانی در مجلس گفته شده بود: «برخی جریانات مشکوک و رسانه‌های معاند و ضدانقلاب تلاش دارند با جعل اطلاعات و انتشار اتهامات و اخبار کذب، فضای جامعه را ملتهب» کنند. وزارت اطلاعات بدون نام بردن از سند یا گزارشی خاص، تأکید کرده بود که «اسناد مورد ادعا» را تکذیب می‌کند.

ساعاتی پس از انتشار این اطلاعیه، دستیار ویژه وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با فارس از وزیر پیشنهادی ارتباطات دفاع کرد. دستیار ویژه وزیر اطلاعات، که که نامش منتشر نشده، آذری جهرمی را از «مدیران خوشنام، پاکدست و قانونمدار» این وزارتخانه توصیف کرده و «اقدامات رسانه‌های معاند و فرصت‌طلب» را با هدف «تخریب نیروهای خدوم» جمهوری اسلامی معرفی کرده است.

محمدجواد آذری جهرمی همان روز در توئیتر خود نوشته بود: «هیچگاه شغل بنده بازجوئی یا مشاوره فنی آن یا تفتیش منازل نبوده است. این تهمت را پیگیری خواهم کرد»

محمود صادقی در رابطه با اطلاعیه وزارت اطلاعات توییت کرد: از #واجا انتظار میرفت به جای صدور اطلاعیه ابهام انگیز گردشکارهای مرتبط با آقای #آذری_جهرمی را برای قضاوت صیح دراختیار نمایندگان قرار می داد.

این عضو فراکسیون امید مجلس پیشتر برای روشن شدن ابعاد سابقه اطلاعاتی وزیر پیشنهادی اطلاعات در حساب کاربری توییترش فراخوان داده بود که: «در جلسه هیات رییسه فراکسیون شفاف‌سازی با آذری جهرمی؛ او آمادگی‌اش را برای جلسه حضوری با کسانی که گفته‌اند از آن‌ها بازجویی کرده، اعلام کرد.»
هرچند به گفته خبرنگاران پارلمانی این جلسه به علت مخالفت‌هایی٬ برگزار نشد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. بازجویی و تفتیش منزل که در راستای حفظ نظام صورت میگیرد چنان ابرویی دارد که آذری جهرمی هم انتساب آن بخود را قابل تعقیب میداند !
    چه تعدادافراد را با تهمت تلاش برای تحکیم نظام حاکم اعدام کردیم !!

  2. این هم از عجایب حکومت ولایی است که آمر شکنجه و بازجویی میتواند رهبر باشد و عامل آن صلاحیت وزیر شدن ندارد !!

  3. یعنی انتخاب اقای روحانی اینقدر تف سر بالا بود که کسی را با سابقه بهتر نمی توانست برای وزارت ارتباطات معرفی کند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در مجلس خبرگان رهبری در اظهاراتی در اوج فروتنی فرمودید:««باید خون گریست

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در

ادامه »