وزیر امور خارجه ایران: ترامپ همواره قصد نابودی برجام را داشته

زیتون– محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات امروز دونالد ترامپ گفت که رییس‌جمهور آمریکا برای اجتناب از انزوا تلاش می‌کند ایران را مقصر جلوه دهد.
محمد جواد ظریف در حساب توئیتر خود نوشت: «رییس جمهور آمریکا همواره قصد نابودی برجام را داشته است. برای اجتناب از انزوا او تلاش می‌کند ایران را مقصر جلوه دهد. سوء نیت علاوه بر نقض متن و روح برجام توسط آمریکا!»
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، صبح امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران، بار دیگر تاکید کرده که از نظر او، ایران به «روح» توافق اتمی پایبند نیست. او همچنین مجددا از توافق دو سال پیش میان ایران، آمریکا و پنج قدرت جهانی انتقاد کرده‌است.
به گفته رییس‌جمهوری او فکر نمی‌کند که ایران به روح توافق پایبند باشد. به گزارش بی‌بی‌سی فارسی ترامپ افزود: «من شخصا بر این عقیده هستم که آن‌ها مطابق [توافق] عمل نمی‌کنند. ولی وقت داریم و خواهیم دید.» او همچنین گفت: «فکر کنم خواهید دید، که اگر آن‌ها مطابق [توافق] عمل نکنند چیزهای خیلی شدیدی در انتظارشان است.»
از زمان دستیابی به توافق اتمی در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده باید هر ۹۰ روز گزارشی از آن به کنگره ارائه کرده و پایبندی تهران را تائید کند. آخرین بار که این گزارش ارائه شد، پایان تیر ماه، و در واپسین ساعات مهلت باقی‌مانده بود. در آن زمان دولت آمریکا اعلام کرد پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تائید می‌کند، ولی در عین حال افزود تهران برخلاف «روح» توافق عمل کرده‌است.
ترامپ، از منتقدان سرسخت مذاکرات و توافق میان تهران، دولت باراک اوباما و پنج قدرت جهانی دیگر بود. او در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات آن را کنار بگذارد. پس از پیروزی آقای ترامپ، مقام‌های دولت آمریکا بر کنار‌گذاشتن یک‌طرفه توافق اتمی تاکید چندانی نکردند، اما بر بازبینی آن پای فشردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. زنده باد ظریف، دیپلمات برجسته ی ایران و دنیا.
    یک تنه با پنج تن قدرتمند مذاکره کرد و آنرا به نتیجه رساند.
    قدر افتخاراتمان را بدانیم. باید بگوئیم از جنگ بیهوده دیگری جلوگیری کرد.
    اوضاع این روزهای کره شمالی پیش چشم ماست.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »