هفتمین رییس جمهوری ایران تحلیف شد

زیتون– مراسم تحلیف حسن روحانی برای آغاز دومین دوره ریاست جمهوری او بعدازظهر روز شنبه، ۱۴ مردادماه، در محل مجلس شورای اسلامی با ریاست علی لاریجانی برگزار شد.
بیش از ۷۰ هیات خارجی برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران وارد تهران شده‌اند. ازجمله این میهمانان فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم هشت رییس‌ جمهوری، ۱۹ رئیس مجلس، ۹ معاون رییس‌جمهوری و نخست‌وزیر، هفت معاون رییس مجلس، ۱۱ وزیر امور خارجه و ۳۵ فرستاده ویژه کشور‌ها حضور داشتند. معاون وزیر خارجه بریتانیا، وزیر خارجه مجارستان، رئیس مجلس سنای اسپانیا، نماینده ویژه پاپ، رئیس مجلس کره جنوبی، رئیس‌جمهور عراق، نخست‌وزیر سوریه، نایب رئیس مجلس کامبوج، نایب رئیس پارلمان بوسنی و برخی دیگر از مقام‌های ارشد کشورهای دیگر برای حضور در این مراسم به تهران آمدند.
تسنیم نیز خبر داد که ۱۶۰ خبرنگار خارجی و ۲۰۰ خبرنگار داخلی در مراسم عصر شنبه در مجلس ایران حضور داشتند. این مراسم از ساعت ۱۷ تا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران برگزار شد و بعد از آن روسای هیئت‌های شرکت کننده در ضیافت شام رئیس جمهور شرکت می‌کنند.
در این مراسم رییس مجلس، رییس قوه قضاییه و رییس جمهوری سخنرانی کردند.
علی لاریجانی: مجلس آماده هرگونه همکاری با دولت است
رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه تاکید کرد که «مجلس آماده هرگونه همکاری با دولت در جهت رفع موانع تولید و افزایش صادرات است.» او همچنین گفت که مجلس خود را موظف به همکاری و نظارت بر دولت در این عرصه و همچنین اجرای برنامه ششم توسعه می‌داند.
صادق لاریجانی: مردم‌سالارى دینى پارادوکس‌هاى لیبرال دمکراسى را ندارد
سخنران بعدی این مراسم، رییس قوه قضاییه سخنان خود را با اشاره به برگزاری ادوار انتخابات در ایران آغاز کرد و گفت: «حضور بیش از ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشیده است.»
به گفته او اصول قانون اساسی اصولی مهم و جامع الاطراف است و مردم‌سالاری دینی پارادوکس‌های لیبرال دمکراسی را ندارد.
صادق لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران امروز با اتکا به آموزه‌های دینی و تمدنی خود از جمله کشورهایی است که توانسته است سکان‌دار استقلال و آزادی و مظهر مردم سلاری دینی در دنیا باشد.
حسن روحانی: امروز روزگار رونمایی از «مادر تحریم‌ها» نیست و باید از «مادر مذاکرات» رونمایی کرد
هفتمین رییس جمهوری ایران هم در سخنرانی مراسم تحلیف خود از برجام به عنوان «یک الگو در جهان سیاست» نام برد و تاکید کرد: «ما با نوآمدگان عالم سیاست کاری نداریم اما به کهنگان عالم سیاست می‌گوییم آنها که قصد پاره کردن برجام را دارند با این کار طومار سیاسی خود را پاره می‌کنند.»
به گفته او امروز روزگار رونمایی از «مادر تحریم‌ها» نیست و باید از «مادر مذاکرات» رونمایی کرد. او همچنین بدون نام برد از فردی خاص ادامه داد: «آنانی که به دنبال پاره کردن برجام هستند بدانند که با این اقدام، طومار عمر سیاسی خود را با به پایان می‌برند.» رییس جمهوری دوازدهم همچنین تاکید کرد که «ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »