????سهیل عربی اعتصاب غذا کرد

زیتون- سهیل عربی در اعتراض به بازداشت همسرش از روز گذشته دست به اعتصاب غذا زد.
به گزارش «زیتون» پس از اعتصاب غذا وی را به بند امنیتی دو-الف، متعلق به اطلاعات سپاه منتقل کرده‌اند.
نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، نهم مردادماه بازداشت شده بود.
سهیل عربی، وبلاگ نویس، به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی به اعدام محکوم شده بود. او مدیریت هشت صفحه در شبکه اجتماعی فیس بوک را بر عهده داشت.
روز ۹ام مرداد ماموران لباس شخصی ضمن مراجعه به منزل نسترن نعیمی او را بازداشت کردند و هنوز خبری از ارگان بازداشت کننده و یا محل نگهداری او منتشر نشده است.
سهیل عربی،آبان ۱۳۹۲ به همراه همسرش توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران دستگیر شده بود. همسرش پس از چند ساعت آزاد شد اما او برای مدت دو ماه در سلول انفرادی نگهداری می‌شد و سپس به بند ۳۵۰زندان اوین منتقل شد.
این وبلاگ نویس و فعال فضای مجازی با اتهامات سب‌النبی و اهانت به امامان شیعه و توهین به آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ احمد جنتی و غلامعلی حداد عادل محاکمه و به اعدام محکوم شد.
این حکم در دادگاه تجدید نظر، به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی و نجات از حکم اعدام، تغییر کرد. او مهمچنین باید ضمن گذراندن هفت سال ونیم زندان، برای حذف مجازات اعدام و اثبات ندامت خود، ب ۱۳ جلد کتاب در حوزه دین شناسی، مذهب شناسی و رفع شبهات دینی بخواند. در مرحله دوم باید از هر کتاب ۵ تا ۱۰ صفحه خلاصه تهیه کند. او همچنین در تماس با مؤسسه «در راه حق» و پژوهشکده امام خمینی باید پاسخ شبهات خود را بگیرد و پرسش و پاسخ‌ها را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه کند. او همچنین باید مقاله‌ای با موضوع دین یا مذهب شناسی تهیه و برای نوشتن آن به ۵ تا ۱۰ کتاب رجوع کند و طی دو سال و هر سه ماه یک بار گزارش تحقیقات خود را به دادگاه ارائه کند تا پس از اثبات پشیمانی اش برای دادگاه و تغییر در رفتارش از مجازات اعدام نجات یابد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »