عبدالله نوری: در چینش کابینه زنان و اهل سنت نباید نادیده گرفته شوند

زیتون– عبدالله نوری، نسبت به اخبار منتشر شده در مورد نحوی چینش کابینه، اظهار نگرانی کرد.
او در دیدار با اعضای شورای مرکزی و شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی، ضمن تایید برخی محدودیت‌های حسن روحانی در تشکیل کابینه جدید، برخی اخبار و شایعات پیرامون اعضای کابینه‌ای دوازدهم را مغایر با مطالبات مردم، دانست.
به گفته وزیر کشور اصلاحات بهتر است مطالبات خود و مردم را متناسب با امکانات موجود طرح کنیم تا موجب «یأس و سرخوردگی» نشود» چرا که هنوز دو ماه از انتخابات نگذشته و به زمان تنفیذ و تحلیف نرسیده‌ایم، «شاهد فشارهای همه‌جانبه درباره برجام و قراردادهای خارجی هستیم» و «باید بپذیریم که جریان مقابل که در انتخابات موفقیتی به دست نیاورد، از امکانات و قدرت بالایی برخوردار است.»
او در ادامه با اشاره به نقش زنان و اهل سنت در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحانی تاکید کرد که نباید این دو قشر نادیده گرفته شوند.
به گزارش شرق نوری ادامه داد که «با وجود همه محدودیت‌ها، ما نمی‌توانیم تحقق صددرصدی مطالبات ایام انتخابات» را از دولت حسن روحانی انتظار داشته باشیم اما امیدواریم که دولت در راستای تحقق وعده‌هایش همه توان خود را به کار برد.»
عبدالله نوری در ادامه افزود: «البته برای اصلاح‌طلبان مطالبات و عملکرد مهم است نه گفتار‌درمانی و نه حضور در کابینه و هیچ درخواستی هم جز اجرای برنامه‌های وعده‌داده‌شده توسط آقای روحانی در ایام انتخابات ندارند. موافقت یا مخالفت اصلاح‌طلبان نسبت به حضور برخی از افراد در کابینه هم از موضع تحقق‌یافتن وعده‌های ‏رئیس‌جمهور است. آنان نسبت به فاصله‌گرفتن دولت از خواست و نظر اکثریت مردم حساس هستند و پیگیری وعده‌های داده‌شده را وظیفه خود می‌دانند. جمله خود ایشان را تکرار می‌کنم که شما نمی‌توانید رأی خود را از ٢۴‌ میلیون نفر بگیرید و حرف آن ١۶‌میلیون نفر را عمل کنید؛ البته حقوق آنها باید محفوظ باشد. فاصله‌گرفتن از وعده‌های انتخاباتی قطعا پیام امیدبخشی نسبت به ۲۴‌میلیون رأی‌دهنده نخواهد داشت.»
او با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر «سهم خواهی اصلاح طلبان» از دولت دوازدهم٬ گفت: «همه نگرانی اصلاح‌طلبان این است که اگر وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی آقای روحانی فراموش و به بایگانی سپرده شود، اعتماد مردم آسیب می‌بیند و کشور ضرر می‌کند. برای تحقق این وعده‌ها باید کسانی که به آنها ایمان دارند، در کابینه حضور داشته ‏باشند، چراکه در غیر این صورت، پیش از همه برای خود آقای روحانی مشکل ایجاد می‌شود.»
وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد چنانچه حسن روحانی با اطرافیان خود رودربایستی داشته باشد، اصلاح‌طلبان نباید با ایشان رودربایستی داشته باشند. باید صریح و منطقی و البته محترمانه سخن بگویند و هر نکته‌ای را که لازم باشد، در راستای مصالح کشور و خود ایشان بیان ‌کنند. او همچنین در قالب توصیه‌ای خطاب به رییس جمهوری گفت: «ایشان هر زمان احساس کرد برای جلب رضایت جریانی که عمدتا در تقابل با او است، باید ملاحظاتی را در نظر بگیرد، بلافاصله به این بیندیشد که جامعه و بدنه اجتماعی که پشتیبانان واقعی او در شرایط حساس، به‌ویژه در انتخابات بوده‌اند هم، درحال نگاه‌کردن به او و عملکردش هستند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »