ترامپ به ایران هشدار داد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کرد
زیتون– مجلس نمایندگان آمریکا روزگذشته (سه شنبه) به اتفاق آرا طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد.
به گزارش رویترز، اعضای مجلس نمایندگان با ۴۱۹ رای موافق در مقابل سه رای مخالف این طرح تحریمی را تصویب کردند.
طرح مذکور نسخه تازه ای از طرح سنای آمریکا است که در ۲۵ خردادماه با ۹۸ رای موافق تصویب شد.
طرح مصوب مجلس نمایندگان اکنون می بایست به تصویب سنا نیز برسد، سپس برای قانونی شدن به کاخ سفید ارسال خواهد شد.
هدف اولیه این طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران بوده و در سنای آمریکا تهیه شد، ولی سپس طرح تحریم‌های روسیه نیز به آن اضافه شد.
طرحی که سنای آمریکا پیشتر در ۲۵ خردادماه، با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد به طرح «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» موسوم بود و ایران را به دلیل توسعه موشک‌های بالیستیک، حمایت از تروریسم و گروه‌های شبه‌نظامی و نقض حقوق بشر در کشور مورد تحریم قرار می داد.
طرح تازه مصوب مجلس نمایندگان که حمایت هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه را دارد تحریم‌هایی علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه به خاک خود، حمایت از بشار اسد در جنگ سوریه و همچنین«مداخله» احتمالی این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعمال می کند.
ترامپ دیروز همزمان با تصویب طرح تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان، در سخنانی در اوهایو به ایران به خاطر به چالش کشیدن اجرای توافق برجام هشدار داد.
این هشدار در حالی است که ترامپ پیشتر بارها نارضایتی خود را از برجام به صراحت اعلام کرده و این توافق را یک فاجعه در تاریخ دیپلماسی آمریکا خوانده است.
رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اعلام پایبندی ایران به توافق برجام، اشتباه است؛ چرا که به رغم تردیدهایی که وجود دارد آمریکا آنچه را که طرف ایرانی گفته قبول کرده است.
ترامپ پیشتر در مصاحبه ای با نشریه وال استریت ژورنال نیز گفته بود که فکر نمی کند در ضرب الاجل ۳ ماه آینده بار دیگر پای‌بندی ایران به توافق برجام مورد تایید آمریکا قرار بگیرد.
دولت آمریکا اقداماتی چون توسعه برنامه های موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی در حمایت از دولت سوریه و گروه حزب الله لبنان را ناقض روح برجام تفسیر می کند. ایران نیز متقابلا تحریم های آمریکا را ناقض روح برجام می خواند.
رییس جمهوری آمریکا در عین حال مدعی شد ایران پس از توافق برجام جسورتر شده اما این جسارت ایران خیلی نخواهد پایید. او اشاره بیشتری به جزییات نکرد.
ترامپ گروهی را مامور بازنگری سیاست دولت آمریکا در قبال ایران کرده است و گفته می شود این گروه که در بیرون وزارت امور خارجه آمریکا متمرکز هستند و بیشتر به مقامات و مشاوران امنیتی ترامپ وابسته اند، قرار است تا پیش از ۳ ماه آینده گزارشی کامل را درباره رویکرد و استراتژی دولت ترامپ در قبال ایران به رییس جمهور تقدیم کنند.
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

ترامپ به ایران هشدار داد

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »