وزیر ارتباطات اظهارات معاونش را تکذیب کرد؛ سرورهای تلگرام به ایران نمی‌آیند

زیتون– محمود واعظی٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات٬ اظهارات صبح امروز معاونش را تکذیب کرد.
ایسنا خبر داد که وزیر ارتباطات از توافق کلی با تلگرام برای بهره‌برداری از این شبکه اجتماعی خبر داد اما تاکید کرد کرد: «ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران مذاکره کردیم اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.»
نصرالله جهانگرد٬ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز به فارس گفته بود که «تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفته است.»
به گفته جهانگرد با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شبکه‌های بین‌المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان را به ایران بیاورند و برای این کار به آنها مهلت می‌دهند.
محمود واعظی اما در این رابطه توضیح داد که رییس سازمان فناوری اطلاعات گفته‌اند که ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران در حال مذاکره هستیم. اما تاکنون هیچ اقدام علمی انجام نشده است.
به گفته واعظی سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی به این وزارت خانه تکلیف شد که با تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران مذاکره کند. مذاکراتی انجام شده و برروی کلیات توافق شده است. اما درباره نحوه بهره‌برداری و چارچوب موجود، این مذاکرات ادامه دارد و به محض اینکه به نتیجه برسند، آن را اعلام خواهند کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »