مولاوردی: بپذیرید که برخورد گشت ارشاد با بدحجابی موثر نبوده است

زیتون– شهیندخت مولاوردی٬ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده٬ امروز در گفت‌وگوی ایسنا تایید کرد که «برخورد گشت ارشاد با بدحجابی مؤثر نبوده است.» او با استناد به همین موضوع خواستار بازنگری جدی در قانون گسترش «عفاف و حجاب» شد.
مولاوردی با تأکید بر این که قانون عفاف و حجاب بیش از ده سال پیش و در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسیده، گفت که با توجه به «انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات»، جامعه «دچار تغییرات محسوس و چشمگیر» شده و تأثیر آن را در سبک زندگی افراد به ویژه در نحوه پوشش و مد به وضوح می‌توان مشاهده کرد. معاون رییس جمهوری در ادامه تاکید کرد که باید پذیرفت که برخورد سلبی صرف در زمینه عفاف و حجاب جواب نمی دهد و نیاز است بازنگری این قانون در دستور کار قرار گیرد.
معاون امور زنان و خانواده دولت یازدهم ادامه داد که باید در مورد حجاب، «تغییر نگاه از امنیتی به فرهنگی» با واگذاری نظارت بر قانون گسترش عفاف و حجاب به شورای فرهنگ عمومی، رخ دهد.
به گفته مولاوردی تغییر نهاد ناظر «راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» از شورای فرهنگ عمومی به وزارت کشور در دولت‌های نهم و دهم مهم‌ترین عامل «امنیتی و سیاسی» شدن موضوع حجاب زنان بوده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین از مکاتبه با رییس جمهوری و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و اعلام کرد این معاونت «درخواست بازنگری این قانون را مطرح و در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.»
مولاوردی پدیده بدپوششی را موضوعی چندوجهی دانست و گفت: «در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، نیروی انتظامی به عنوان حلقه آخر در نظر گرفته شده است و این بی‌انصافی است که نگوییم چرا نیروی انتظامی که حلقه آخر این زنجیره است امروز به ایستگاه اول تبدیل شده است؟»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »