چهار استاندار در خصوص تخلفات انتخاباتی تفهیم اتهام شدند

زیتون– اسدالله درویش امیری استاندار زنجان، فریدون همتی استاندار قزوین، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به اتهام تخلفات انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده‌‌اند.
ایلنا خبر داد که طبق اطلاعات به دست آمده٬ برای برخی از این استانداران قرار کفالت صادر شده است.
روز گذشته مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور از شکایت دولت علیه برخی از رسانه‌ها، فرماندهان نظامی و ائمه جمعه بخاطر تخلفات انتخاباتی خبر داده بود.
معاون حقوقی رییس‌جمهوری خبر داد که دولت حسن روحانی از تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و رسانه‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری شکایت کرده است. او همچنین تاکید کرد که «در این زمینه خواهان برخورد یکسان و عادلانه دستگاه قضایی هستند.»
به گفته انصاری «استفاده از اموال عمومی توسط برخی نهادها و ارگان‌ها یا دخالت در انتخابات له یا علیه نامزدها از سوی اشخاص یا دستگاه‌هایی که برای ورود به این حوزه ممنوع بودند» از جمله مواردی عنوان کرده که معاونت حقوقی رییس‌جمهوری شکایات درباره آنها را به «شورای نگهبان و دستگاه قضایی» فرستاده است.
اوایل خردادماه، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، گفته بود که ستادهای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گزارش‌های زیادی از تخلفات انتخاباتی به این شورا فرستاده‌اند.
پیشتر ابراهیم رییسی، نامزد اصلی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، در ۳۱ اردیبهشت اعلام کرده بود که در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان خواستار رسیدگی به مواردی شده که آنها را «تخلفات در قبل و حین برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت» خوانده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »